Toyota: lucht doet leven
- Bureaus
- 29 apr 2021 @ 16:55
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 29 apr 2021 @ 16:55
- Lucas Boon
De nieuwe tv-campagne van Toyota is geen 'functionele autoreclame', maar een emotionele, lokale film over het belang van schone lucht in ons leven, aldus het automerk. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited.
Doel van de campagne is om het nieuwe ‘waterstof elektrische’ model genaamd Mirai, die tevens de lucht zuivert, onder de aandacht te brengen. Omdat we geloven dat we onze vrijheid alleen kunnen blijven vergroten als we durven te investeren in innovaties die onze leefomgeving minder belasten, aldus Toyota.
Aad Kuijper, chief creative officer bij DDB Unlimited, zegt: 'Autoreclames zijn vaak gefocust op het product, maar in deze film laten we op een menselijke manier zien dat innovatie de enige weg vooruit is.'
Luuk Simonse, art director bij DDB Unlimited, vult aan: 'Schone lucht is voor iedereen van belang. In de campagne volgen we een opgroeiende vrouw en zien we hoe essentieel lucht is in ons leven. Voor onszelf en voor de toekomstige generaties.'
Schonere lucht
Luuk Maes, campagnemanager van Louwman & Parqui (moederbedrijf Toyota), zegt: 'Deze campagne zet een mooie nieuwe stap voor het merk Toyota in Nederland. De film gaat in op onze grotere ambitie: het bijdragen aan mobiliteit voor iedereen én aan een mooiere wereld. De Mirai is het concrete bewijs hoe Toyota dit waarmaakt, want deze auto stoot alleen water uit en zuivert tegelijkertijd de lucht dankzij een 'air purification'-systeem. Een mens haalt gemiddeld zes miljoen keer per jaar adem, één Mirai zorgt zes miljoen keer voor die schonere lucht.'
Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
- Neople wint publieksprijs bij Deloitte Rising Star 2025
Laatste Nieuws
- Opvallers over festivalmarketing... 25-11-2025
- ANWB brengt woonverzekeringen tot... 25-11-2025
- Van ‘gewoon beginnen’ tot... 25-11-2025
- Nominaties Gouden Zaag 2025 bekend24-11-2025
- Koepelcampagne bundelt strijd tegen... 24-11-2025
- Perk lanceert rebrand en... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

