Toyota: lucht doet leven

Toyota: lucht doet leven
  • Bureaus
  • 29 apr 2021 @ 16:55
  • 13309 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

De nieuwe tv-campagne van Toyota is geen 'functionele autoreclame', maar een emotionele, lokale film over het belang van schone lucht in ons leven, aldus het automerk. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited.

Doel van de campagne is om het nieuwe ‘waterstof elektrische’ model genaamd Mirai, die tevens de lucht zuivert, onder de aandacht te brengen. Omdat we geloven dat we onze vrijheid alleen kunnen blijven vergroten als we durven te investeren in innovaties die onze leefomgeving minder belasten, aldus Toyota.

Aad Kuijper, chief creative officer bij DDB Unlimited, zegt: 'Autoreclames zijn vaak gefocust op het product, maar in deze film laten we op een menselijke manier zien dat innovatie de enige weg vooruit is.'

Luuk Simonse, art director bij DDB Unlimited, vult aan: 'Schone lucht is voor iedereen van belang. In de campagne volgen we een opgroeiende vrouw en zien we hoe essentieel lucht is in ons leven. Voor onszelf en voor de toekomstige generaties.'

Schonere lucht

Luuk Maes, campagnemanager van Louwman & Parqui (moederbedrijf Toyota), zegt: 'Deze campagne zet een mooie nieuwe stap voor het merk Toyota in Nederland. De film gaat in op onze grotere ambitie: het bijdragen aan mobiliteit voor iedereen én aan een mooiere wereld. De Mirai is het concrete bewijs hoe Toyota dit waarmaakt, want deze auto stoot alleen water uit en zuivert tegelijkertijd de lucht dankzij een 'air purification'-systeem. Een mens haalt gemiddeld zes miljoen keer per jaar adem, één Mirai zorgt zes miljoen keer voor die schonere lucht.'

Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken