Toyota: lucht doet leven
- Bureaus
- 29 apr 2021 @ 16:55
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 29 apr 2021 @ 16:55
- Lucas Boon
De nieuwe tv-campagne van Toyota is geen 'functionele autoreclame', maar een emotionele, lokale film over het belang van schone lucht in ons leven, aldus het automerk. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited.
Doel van de campagne is om het nieuwe ‘waterstof elektrische’ model genaamd Mirai, die tevens de lucht zuivert, onder de aandacht te brengen. Omdat we geloven dat we onze vrijheid alleen kunnen blijven vergroten als we durven te investeren in innovaties die onze leefomgeving minder belasten, aldus Toyota.
Aad Kuijper, chief creative officer bij DDB Unlimited, zegt: 'Autoreclames zijn vaak gefocust op het product, maar in deze film laten we op een menselijke manier zien dat innovatie de enige weg vooruit is.'
Luuk Simonse, art director bij DDB Unlimited, vult aan: 'Schone lucht is voor iedereen van belang. In de campagne volgen we een opgroeiende vrouw en zien we hoe essentieel lucht is in ons leven. Voor onszelf en voor de toekomstige generaties.'
Schonere lucht
Luuk Maes, campagnemanager van Louwman & Parqui (moederbedrijf Toyota), zegt: 'Deze campagne zet een mooie nieuwe stap voor het merk Toyota in Nederland. De film gaat in op onze grotere ambitie: het bijdragen aan mobiliteit voor iedereen én aan een mooiere wereld. De Mirai is het concrete bewijs hoe Toyota dit waarmaakt, want deze auto stoot alleen water uit en zuivert tegelijkertijd de lucht dankzij een 'air purification'-systeem. Een mens haalt gemiddeld zes miljoen keer per jaar adem, één Mirai zorgt zes miljoen keer voor die schonere lucht.'
Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

