Zweedse tech start-up Flarie klaar voor Nederlandse markt
- 24 jun 2021 @ 06:27
- Ryan Baij
Het Zweedse tech start-up bedrijf Flarie wil zichzelf aan de Nederlandse markt introduceren. Flarie biedt vernieuwende technologie voor advergaming.
Flarie heeft reeds in 20 verschillende landen verschillende soorten campagnes geïmplementeerd. In onder anderen Scandinavië, Europa, America en Azië. Het afgelopen jaar hebben merken zoals Unilever, Spotify, ALDI en Warner Music Flarie’s advergaming technologie ingezet voor meerdere internationale campagnes. Nu wordt er dus meer focus gelegd op onder meer de Nederlandse markt.
Filip Tröger (links op de foto), CEO en mede-oprichter van Flarie vertelt: ‘Onze technologie heeft zich doorontwikkeld en is significant schaalbaarder dan voorheen. Een voorbeeld is een project die we met Klarna, de grootste Europese fin tech, hebben opgezet. We hebben verschillende mini games in hun betaal app geïntegreerd om de user time spent in de app te verhogen. Op dit moment focussen wij ons op het werven van talenten, in zowel Zweden als Nederland. Ons streven is om binnen een jaar onze personeelsbestand te verdubbelen’.
De uitbreiding wordt mogelijk gemaakt door een nieuwe investeringsronde. Een deel daarvan is afkomstig van Dafgård (bekend van de Ikea-balletjes).Carl Dafgård (rechts op de foto) zegt daarover: 'Als investeerder is het belangrijk om onderdeel te zijn in die verandering. Wij hebben voor Flarie gekozen omdat we in de schaalbaarheid, technologie en de groeimogelijkheden van het bedrijf geloven. Het gevoel is vergelijkbaar met de investering.'
Advergaming is een manier van adverteren via video games. Degene die de game speelt, wordt langzaam bewust gemaakt van het merk dat aan de basis van het videospel staat.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation