Zweedse tech start-up Flarie klaar voor Nederlandse markt
- 24 jun 2021 @ 06:27
- Ryan Baij
Het Zweedse tech start-up bedrijf Flarie wil zichzelf aan de Nederlandse markt introduceren. Flarie biedt vernieuwende technologie voor advergaming.
Flarie heeft reeds in 20 verschillende landen verschillende soorten campagnes geïmplementeerd. In onder anderen Scandinavië, Europa, America en Azië. Het afgelopen jaar hebben merken zoals Unilever, Spotify, ALDI en Warner Music Flarie’s advergaming technologie ingezet voor meerdere internationale campagnes. Nu wordt er dus meer focus gelegd op onder meer de Nederlandse markt.
Filip Tröger (links op de foto), CEO en mede-oprichter van Flarie vertelt: ‘Onze technologie heeft zich doorontwikkeld en is significant schaalbaarder dan voorheen. Een voorbeeld is een project die we met Klarna, de grootste Europese fin tech, hebben opgezet. We hebben verschillende mini games in hun betaal app geïntegreerd om de user time spent in de app te verhogen. Op dit moment focussen wij ons op het werven van talenten, in zowel Zweden als Nederland. Ons streven is om binnen een jaar onze personeelsbestand te verdubbelen’.
De uitbreiding wordt mogelijk gemaakt door een nieuwe investeringsronde. Een deel daarvan is afkomstig van Dafgård (bekend van de Ikea-balletjes).Carl Dafgård (rechts op de foto) zegt daarover: 'Als investeerder is het belangrijk om onderdeel te zijn in die verandering. Wij hebben voor Flarie gekozen omdat we in de schaalbaarheid, technologie en de groeimogelijkheden van het bedrijf geloven. Het gevoel is vergelijkbaar met de investering.'
Advergaming is een manier van adverteren via video games. Degene die de game speelt, wordt langzaam bewust gemaakt van het merk dat aan de basis van het videospel staat.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

