Campagne Vrije Academie prikkelt nieuwsgierigheid
- Bureaus
- 27 aug 2021 @ 09:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 aug 2021 @ 09:12
- Sjaak Hoogkamer
De menselijke nieuwsgierigheid vormt de basis voor de nieuwe campagne van Vrije Academie met het bijbehorende thema "Blijf Benieuwd", gemaakt door bureau epidemie.
In de nieuwe campagne staan bekende kunstwerken centraal met vragen waarvan voor velen het antwoord onbekend zal zijn.
Wie was toch dat meisje op de Nachtwacht? Waarom schreeuwt de Schreeuw van Munch? De nieuwsgierigheid naar het antwoord is een goede reden om een college te volgen bij de Vrije Academie. Sinds 1990 verrijken zij Nederland met kennis en maken ze kunst en cultuur toegankelijk voor iedereen.
Jill van Emmerik, Senior Creative epidemie: ‘Met deze campagne in een fris nieuw design, willen we de nieuwsgierigheid van onze doelgroep prikkelen. We willen ze inspireren om meer te ontdekken over kunst en cultuur. Nieuwsgierigheid is hier uiteindelijk de belangrijkste drijfveer voor en dus ook om een college van Vrije Academie te volgen.’
De campagne is inmiddels live op tv en radio, staat in diverse landelijke dagbladen en wordt online gepusht. Hij zal de rest van het jaar lopen, altijd met bekende en onbekende kunstwerken in de hoofdrol.
Credits:
Opdrachtgever: Vrije Academie
Verantwoordelijk bij klant: Joline Keijzer & Marieke Vellekoop
Bureau: epidemie
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers