Heineken en Publicis maken 007-film Worth the wait
- Bureaus
- 17 sep 2021 @ 10:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesFood
- 17 sep 2021 @ 10:19
- Peter van Woensel Kooy
Soms duurt het even, maar dan heb je ook wat. Dat geldt voor de maandenlang uitgestelde nieuwe James Bond film, maar kan ook gelden voor een heerlijk biertje waar je even op wachtte. Kortom: campagnemateriaal.
Heineken is sinds 1997 sponsor van de James Bond-films en noemt de commercial 'een eerbetoon aan alle fans die nog steeds reikhalzend uitkijken naar de langverwachte film' over 007. Lockdowns en andere onvoorziene beren op de weg maakten uitstel nodig. Heineken stelt daarbij dat de beste dingen komen voor hen die wachten, hiermee (bewust?) knipogend naar de legendarische pay off van concurrent Guinness. Voor andere 007-fans blijft het partnership ook een knipoog naar het vroegere drinkgedrag van de geheimagent, die immers oorspronkelijk Martini-fanaat was: 'shaken, not stirred.' Daar maakte Heineken begin 2020 weer een inhaker op: zie de barscene met het flesje versus het cocktailglas in het laatste stuk van deze commercial.
Wachten kan prima zijn
Acteur Daniel Craig die James Bond speelt in de nieuwe langverwachte rolprent No time to die, neemt in de commercial de tijd voor zijn biertje om vast te stellen: ‘Dit is het is het wachten waard.’ Deze bevinding sluit aan op eigen onderzoek van Heineken, waarbij een wachttijd van 20 minuten zelfs tot grotere tevredenheid met het glas bier zou leiden onder klanten. De nieuwe 007-campagne voor Heineken is ontwikkeld door Publicis. De film draait vanaf 30 september 2021 in Nederlandse bioscopen. Bekijk de commercial in het venster hieronder.
Credits
opdrachtgever: Heineken
bureau: Publicis
chief creative officer Publicis WW: Bruno Bertelli
chief creative officer: Cristiana Boccassini
international coordination creative director: Guy Lewis
copywriter: Olga Alonso
art director: Alexia Vindret
chief creation officer: Francesca Zazzera
production company: Smuggler
regie: Sam Gold
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers