Heineken en Publicis maken 007-film Worth the wait
- Bureaus
- 17 sep 2021 @ 10:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesFood
- 17 sep 2021 @ 10:19
- Peter van Woensel Kooy
Soms duurt het even, maar dan heb je ook wat. Dat geldt voor de maandenlang uitgestelde nieuwe James Bond film, maar kan ook gelden voor een heerlijk biertje waar je even op wachtte. Kortom: campagnemateriaal.
Heineken is sinds 1997 sponsor van de James Bond-films en noemt de commercial 'een eerbetoon aan alle fans die nog steeds reikhalzend uitkijken naar de langverwachte film' over 007. Lockdowns en andere onvoorziene beren op de weg maakten uitstel nodig. Heineken stelt daarbij dat de beste dingen komen voor hen die wachten, hiermee (bewust?) knipogend naar de legendarische pay off van concurrent Guinness. Voor andere 007-fans blijft het partnership ook een knipoog naar het vroegere drinkgedrag van de geheimagent, die immers oorspronkelijk Martini-fanaat was: 'shaken, not stirred.' Daar maakte Heineken begin 2020 weer een inhaker op: zie de barscene met het flesje versus het cocktailglas in het laatste stuk van deze commercial.
Wachten kan prima zijn
Acteur Daniel Craig die James Bond speelt in de nieuwe langverwachte rolprent No time to die, neemt in de commercial de tijd voor zijn biertje om vast te stellen: ‘Dit is het is het wachten waard.’ Deze bevinding sluit aan op eigen onderzoek van Heineken, waarbij een wachttijd van 20 minuten zelfs tot grotere tevredenheid met het glas bier zou leiden onder klanten. De nieuwe 007-campagne voor Heineken is ontwikkeld door Publicis. De film draait vanaf 30 september 2021 in Nederlandse bioscopen. Bekijk de commercial in het venster hieronder.
Credits
opdrachtgever: Heineken
bureau: Publicis
chief creative officer Publicis WW: Bruno Bertelli
chief creative officer: Cristiana Boccassini
international coordination creative director: Guy Lewis
copywriter: Olga Alonso
art director: Alexia Vindret
chief creation officer: Francesca Zazzera
production company: Smuggler
regie: Sam Gold
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

