World Animal Protection start campagne om kangoeroe te redden
- 25 okt 2021 @ 09:50
- Ryan Baij
Dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection is zondag, op World Kangaroo Day, de campagne gestart om winkels te overtuigen te stoppen met de verkoop van kangoeroeproducten.
Het gaat om de producten voetbalschoenen, schaatsen, hoeden en huisdiervoer waar wilde kangoeroes uit Australië in zijn verwerkt. World Animal Protection wil met de campagne Stop the Skippy Sale dat de retailers wakker worden geschud, omdat het volgens hen de grootste commerciële slachting van op het land levende wilde zoogdieren.
Een deel van de campagne richt zich ook op bol.com. Sanne Kuijpers, Campagnemanager wilde dieren bij World Animal Protection Nederland: ‘Webwinkel Bol.com verkoopt op grote schaal producten waar wilde kangoeroes voor zijn afgeschoten in Australië. De kangoeroejacht is enorm wreed. Door kangoeroeproducten te verkopen, draag je hieraan bij. Het Nederlandse aandeel in deze keten is groot. We roepen daarom Nederlandse bedrijven, bol.com voorop, op hiermee te stoppen.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kansspelautoriteit waarschuwt... 18-09-2025
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20... 18-09-2025
- Ra*w en One:Nil dagen creatief... 18-09-2025
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes