Dick Advocaat nieuwe Koning Toto
- 8 feb 2022 @ 10:39
- Ryan Baij
Dick Advocaat is de nieuwe Koning Toto. In de nieuwe reclame wil hij zichzelf niet laten kronen, ondanks dat Wilfred Genee hem probeert te overtuigen.
De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko en de reclame heeft naast Dick Advocaat en Wilfred Genee ook nog VI Vandaag’s vaste tafelgast René van der Gijp weten te strikken.
Sam Depoortere, Business Director Toto bij Nederlandse Loterij, licht toe: ‘Dick Advocaat, man van de wereld met een glansrijke carrière als speler en trainer. Nu hij zijn trainersloopbaan echt lijkt te hebben beëindigd, rest hem de kroon op zijn werk.’
Patritia Pahladsingh, Managing Director bij TBWA\Neboko, voegt daaraan toe: ‘Goede wijn behoeft geen krans. Net zoals een échte koning geen kroon behoeft. Met Dick Advocaat geven we de Toto-campagne zo een disruptief vervolg.’
De aftrap van de omnichannel campagne vond maandagavond 7 februari plaats rond het bekendste (voetbal)praatprogramma van Nederland: VI Vandaag. Kijkers van VI Vandaag kregen afgelopen vrijdag na afloop van de uitzending al een voorproefje, met een fragment van de gebeurtenissen tijdens het reclameblok. Wilfred Genee probeerde, samen met tafelgenoot René van der Gijp, Dick Advocaat zover te krijgen om zich te laten kronen. Daar was Advocaat niet van gediend, waarop hij de studio verliet. Met #WaarisDick ging de video snel rond op social media en nieuwssites.
Credits
Opdrachtgever: Nederlandse Loterij / Toto
Bureaus: TBWA\Neboko, Mindshare, Greenhouse, Truus, Men in Green
Productiemaatschappij: Studio Studio
Post productie: Post Office en Compound
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing