Equal Pay Day lanceert campagne om loonkloof aan te kaarten
- 24 mrt 2022 @ 11:15
- Ryan Baij
Equal Pay Day heeft een campagne gelanceerd om de loonkloof tussen mannen en vrouwen opnieuw aan te kaarten. De campagne werd gemaakt door Mortierbrigade.
In de film worden Belgische (vrouwelijke) sportkampioenen geportretteerd. Zijn delen hun verhaal en wat het betekent om je (sport)carrière op te offeren voor kinderen. De hoofdrollen in de film ‘The Unbilical Cord’ zijn weggelegd voor hamerslingeraar Kathleen De Wolf (6x wereldkampioen polsstokspringster Karen Pollefeyt (5 gouden medailles op Belgisch kampioenschap), hordeloopster Vita Van Belleghem (Meermaals Belgisch kampioen meerkamp), synchroonzwemsters Genevieve Michils en Alexandra Baes (Goud op het WK Masters Syncro) en turnster Ellen Grillet (Brons op BK). In de film wordt de nadruk gelegd op de navelstreng, als symbool voor de kinderwens en de bijbehorende band.
In de film wordt duidelijk dat de loonkloof wordt veroorzaakt door het moederschap. Dat resulteert in deeltijdwerk en dus lopen ze promoties en bonussen mis. Dat werkt door tijdens het werken, maar ook daarna in het pensioen. Equal Pay Day pleit voor een gelijke verdeling thuis en daardoor ook op de werkvloer en arbeidsmarkt.
De campagne bestaat uit een film (hier te bekijken), printadvertenties, radio, pr en activatie.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers