Equal Pay Day lanceert campagne om loonkloof aan te kaarten
- 24 mrt 2022 @ 11:15
- Ryan Baij
Equal Pay Day heeft een campagne gelanceerd om de loonkloof tussen mannen en vrouwen opnieuw aan te kaarten. De campagne werd gemaakt door Mortierbrigade.
In de film worden Belgische (vrouwelijke) sportkampioenen geportretteerd. Zijn delen hun verhaal en wat het betekent om je (sport)carrière op te offeren voor kinderen. De hoofdrollen in de film ‘The Unbilical Cord’ zijn weggelegd voor hamerslingeraar Kathleen De Wolf (6x wereldkampioen polsstokspringster Karen Pollefeyt (5 gouden medailles op Belgisch kampioenschap), hordeloopster Vita Van Belleghem (Meermaals Belgisch kampioen meerkamp), synchroonzwemsters Genevieve Michils en Alexandra Baes (Goud op het WK Masters Syncro) en turnster Ellen Grillet (Brons op BK). In de film wordt de nadruk gelegd op de navelstreng, als symbool voor de kinderwens en de bijbehorende band.
In de film wordt duidelijk dat de loonkloof wordt veroorzaakt door het moederschap. Dat resulteert in deeltijdwerk en dus lopen ze promoties en bonussen mis. Dat werkt door tijdens het werken, maar ook daarna in het pensioen. Equal Pay Day pleit voor een gelijke verdeling thuis en daardoor ook op de werkvloer en arbeidsmarkt.
De campagne bestaat uit een film (hier te bekijken), printadvertenties, radio, pr en activatie.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

