Equal Pay Day lanceert campagne om loonkloof aan te kaarten
- 24 mrt 2022 @ 11:15
- Ryan Baij
Equal Pay Day heeft een campagne gelanceerd om de loonkloof tussen mannen en vrouwen opnieuw aan te kaarten. De campagne werd gemaakt door Mortierbrigade.
In de film worden Belgische (vrouwelijke) sportkampioenen geportretteerd. Zijn delen hun verhaal en wat het betekent om je (sport)carrière op te offeren voor kinderen. De hoofdrollen in de film ‘The Unbilical Cord’ zijn weggelegd voor hamerslingeraar Kathleen De Wolf (6x wereldkampioen polsstokspringster Karen Pollefeyt (5 gouden medailles op Belgisch kampioenschap), hordeloopster Vita Van Belleghem (Meermaals Belgisch kampioen meerkamp), synchroonzwemsters Genevieve Michils en Alexandra Baes (Goud op het WK Masters Syncro) en turnster Ellen Grillet (Brons op BK). In de film wordt de nadruk gelegd op de navelstreng, als symbool voor de kinderwens en de bijbehorende band.
In de film wordt duidelijk dat de loonkloof wordt veroorzaakt door het moederschap. Dat resulteert in deeltijdwerk en dus lopen ze promoties en bonussen mis. Dat werkt door tijdens het werken, maar ook daarna in het pensioen. Equal Pay Day pleit voor een gelijke verdeling thuis en daardoor ook op de werkvloer en arbeidsmarkt.
De campagne bestaat uit een film (hier te bekijken), printadvertenties, radio, pr en activatie.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing