Equal Pay Day lanceert campagne om loonkloof aan te kaarten

Equal Pay Day lanceert campagne om loonkloof aan te kaarten
  • Bureaus
  • 24 mrt 2022 @ 11:15
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Content

Equal Pay Day heeft een campagne gelanceerd om de loonkloof tussen mannen en vrouwen opnieuw aan te kaarten. De campagne werd gemaakt door Mortierbrigade.

In de film worden Belgische (vrouwelijke) sportkampioenen geportretteerd. Zijn delen hun verhaal en wat het betekent om je (sport)carrière op te offeren voor kinderen. De hoofdrollen in de film ‘The Unbilical Cord’ zijn weggelegd voor hamerslingeraar Kathleen De Wolf (6x wereldkampioen polsstokspringster Karen Pollefeyt (5 gouden medailles op Belgisch kampioenschap), hordeloopster Vita Van Belleghem (Meermaals Belgisch kampioen meerkamp), synchroonzwemsters Genevieve Michils en Alexandra Baes (Goud op het WK Masters Syncro) en turnster Ellen Grillet (Brons op BK). In de film wordt de nadruk gelegd op de navelstreng, als symbool voor de kinderwens en de bijbehorende band.

In de film wordt duidelijk dat de loonkloof wordt veroorzaakt door het moederschap. Dat resulteert in deeltijdwerk en dus lopen ze promoties en bonussen mis. Dat werkt door tijdens het werken, maar ook daarna in het pensioen. Equal Pay Day pleit voor een gelijke verdeling thuis en daardoor ook op de werkvloer en arbeidsmarkt.

De campagne bestaat uit een film (hier te bekijken), printadvertenties, radio, pr en activatie.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken