Campagne Belastingdienst: zit u er al klaar voor?

Campagne Belastingdienst: zit u er al klaar voor?
  • Bureaus
  • 9 mrt 2023 @ 11:13
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

1 maart 2023, 59 seconden na middennacht diende de eerste burger al de aangifte in. Die zat er duidelijk klaar voor.

Het is weer tijd om belastingaangifte te doen. Om heel Nederland hieraan te herinneren, ontwikkelde Roorda Reclamebureau in opdracht van de Belastingdienst de campagne: Zit u er al klaar voor? In diverse uitingen gaan verschillende mensen klaar zitten voor hun aangifte. Aangifte doen hoeft namelijk niet ingewikkeld te zijn, maar je moet er wel even voor gaan zitten.

De campagne helpt mensen online met verwijzing naar hulpmiddelen die de Belastingdienst heeft ontwikkeld, bijvoorbeeld een checklist om de aangifte zo goed mogelijk in te vullen.

Op 1 mei 2023 eindigt de periode waarin mensen aangifte inkomstenbelasting kunnen doen. Een aantal dagen voor dit einde telt de campagne af om de mensen die nog geen aangifte hebben gedaan te helpen herinneren dat ze er nu echt even voor moeten gaan zitten.

Credits

Belastingdienst: Paul van der Linde, Raïssa Polett

Bureau: Roorda / Tabula Rasa

Account: Lisanne Witgens, Karen Bergs, Marleen Delisse

Strategie: Raldo Loijens, Antonia Troelstra

Creatie: Tom Klaver, Sebastiaan Witteveen en Reinier van der Ven

Producer: Marcel Ossendrijver

Regie: Mattias Schut (Holy Fools)

Edit: Martin Heijgelaar

Muziek: Sounds by Thomas

Sound design: FC Walvisch

Post Productie: Ton Habraken

Grading: Laurens Orij (Crabsalad)

Fotografie: Chantal Spieard, Niels Stomps

Media: Initiative

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken