Make-upmerk Essence gebruikt Roblox game in Pride-campagne
- Bureaus
- 31 mei 2023 @ 15:43
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 mei 2023 @ 15:43
- Michiel van Zaane
Make-upmerk Essence lanceert voor het eerst een Roblox-game: Color dare by Essence. In die game is vriendelijkheid een essentieel middel om de wereld te redden. Het beautymerk van moederbedrijf Cosnova brengt het spel in juni uit als onderdeel van de Pride-campagne.
Met Color dare by Essence zet het merk voor het eerst een stap op het Roblox-platform en heeft het langetermijnplannen om op een speelse manier de aandacht te vestigen op sociale kwesties. Het spel, dat is ontwikkeld samen digital agency Dept, wordt gecombineerd met een donatie aan de LGBTQIA+-gemeenschap.
‘Het potentieel om via gaming in contact te komen met Gen Z en Alpha is enorm. Bij de ontwikkeling van het spel met Dept hebben we ons vooral afgevraagd: wat beweegt die generaties?’ zegt Constance Stein, senior manager digital marketing growth & trends bij Cosnova. Na uitgebreid onderzoek en kennisdeling deed Dept gebruikersonderzoek via kwalitatieve interviews met Roblox-spelers. ‘Daaruit konden we concluderen dat vriendelijkheid, diversiteit en de vrijheid om jezelf te zijn onze belangrijkste drijfveren moesten worden. De spelelementen en -taken zijn ontworpen om die waarden te vieren. Color day by Essence benadrukt dat vriendelijkheid het sterkste wapen is - zowel in het spel als in het echte leven.’
‘Wat Color dare by Essence zo uniek maakt, is dat we niet alleen een sterk gepersonaliseerde wereld hebben gecreëerd, maar ook learnings uit zowel onderzoek als gamepsychologie hebben toegepast. En om de spelervaring nog meeslepender te maken, hebben we op maat gemaakte 3D-assets ontworpen. Deze zijn niet gebaseerd op de standaard Roblox designtoolbox, waardoor Essence zich echt onderscheidt als make-up merk en de user experience naar een hoger niveau tilt,” zegt Jennifer Henke, product design lead UX bij Dept.
Er staat nog meer op stapel, volgens Thorsten Mühl, Chief Digital Marketing & Experience Officer (CXO) van Cosnova: ‘Na deze geweldige start zijn er meer Roblox-activaties gepland. essence ziet hierin veel mogelijkheden om ook andere sociale kwesties onder de aandacht te brengen en spelers op te voeden en bewust te maken.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- gen z
- donatie
- up
- cosnova
- LGBTQIA+-gemeenschap
- diversiteit
- dept
- gaming
- roblox
- essence
- Alpha Gen
- make-
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers