Complimentenmeisjes veranderen naam in Complimentenmakers
- Bureaus
- 14 dec 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieContentMarketing
- 14 dec 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
De Complimentenmeisjes zijn sinds 2006 gespecialiseerd in vliegensvlug opschrijven wat er leuk, bijzonder of ‘eigen’ is aan iemand. En delen deze teksten tijdens events op kaarten uit via een team van intussen 50 medewerkers: tijd voor een nieuwe naam.
Het team van professionele 'complimenteurs' - in hun kenmerkende knalrode outfits met grote strik - bestaat niet alleen meer uit meisjes, dus daar hoort volgens de directie vanaf nu een nieuwe naam bij, namelijk 'Complimentenmakers'.
Compleet in het nieuw gestoken
Een beter moment hadden de voorheen meisjes naar eigen zeggen niet kunnen bedenken voor hun naamsverandering, 'want ook de look & feel ging op de schop'. Grafisch ontwerpbureau 75B , bekend van hun design voor het IFFR, het Van Abbemuseum en Susan Bijl, tekende voor de nieuwe grafische identiteit en de compleet vernieuwde website, dit op basis van een evenzo nieuwe merkstrategie die werd bedacht door Rufus Ketting, eerder werkzaam voor KesselsKramer, Natwerk en tegenwoordig initiator van het kennisplatform ‘Beta Data’.
'Een compliment om in je zak te steken'
Met hun nieuwe naam trappen de Complimentenmakers de drukste periode van het jaar af. 'Dus of het nou je nieuwe kerstoutfit is, het harde werk dat je gedurende het jaar hebt verzet, of het feit dat je gewoon feestelijk staat te stralen, de Complimentenmakers weten als geen ander hoe je écht iemand kan raken met een goed compliment. In een handomdraai geven ze jou aan jezelf cadeau in de vorm van een mooi geschreven kaartje met hun lieve observaties. Een hartverwarmend ‘portret’ waarmee elke ontvanger zich oprecht gezien en gewaardeerd voelt. En dat steek je dus maar al te graag letterlijk en figuurlijk in je zak', aldus het team.
Workshop: ‘De Kunst van Complimenten’
Voor wie de wereld eigenhandig ook een beetje liever en positiever wil maken, biedt een nieuwe workshop van de Complimentenmakers uitkomst, vertellen ze. 'Want hoe zit een goed compliment eigenlijk in elkaar? En wat is de waarde van een geslaagd compliment? De Complimentenmakers delen nu hun kennis, ervaringen, tip & tricks en lichten een tipje van de sluier op van hun magische werking. Zo leer je over de biologische en filosofische facetten en kom je erachter wat de noodzaak van echte waardering en aandacht is. Daarna mag je de kunst van het complimenteren zelf in praktijk brengen en ben je klaar om de wereld eigenhandig een beetje liever en positiever te maken. Want de wereld verbeteren, begint bij de ander.'
OK. Mooi bedacht.
Levend bewijs
Oprichters Gwen van Zaane en Bibi Smink zijn trots op hoe het gaat: 'Complimenten moedigen aan in jezelf te geloven en daar zijn wij het levend bewijs van! Toen we bijna 20 jaar geleden begonnen, waren wij de enige twee professionele complimenteurs van Nederland. Nu hebben we een fantastisch groot team waarmee we veel meer mensen bereiken. Compliment voor compliment hopen we iedereen te inspireren en de wereld liever te maken. Niet voor niets is onze visie: the future is lief.'
Meer info en lovende woorden met respect voor de Nederlandse 'copy craft', taal en content zijn hier te vinden.
(PvWK, beeld: CM)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- kaart
- KesselsKramer
- copy craft
- Beta Data
- initiator
- copy
- Van Abbemuseum
- IFFR
- identiteit
- Complimentenmakers
- Natwerk
- website
- design
- praat Nederlands met me
- Complimentenmeisjes
- kennisplatform
- 75B
- event
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Gouden Zaag 2024 van start07-11-2024
- Campagne SheDecides: Haar keuze,... 07-11-2024
- “Bij HLO branding agency geloven we... 07-11-2024
- Onze Kapel herpositioneert zich als... 07-11-2024
- Zwijsen experimenteert op kinderen... 06-11-2024
- Women Inc. wil met “Bloed, Zweet en... 06-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing