[BC Event] Schartman: ‘Branded content steeds relevanter voor merken'

[BC Event] Schartman: ‘Branded content steeds relevanter voor merken'
  • Content
  • 3 dec 2021 @ 11:02
  • 11591 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • ContentBranded contentBranded Content Event
  • 3 dec 2021 @ 11:02
  • 11591 x gelezen
  • Ryan Baij

MarketingTribune organiseert ook dit jaar weer het het Branded Content Event. Op 31 maart is Noud Schartman, Promovendus VU/Validators is één van de sprekers in DeFabrique te Utrecht. Een korte introductie.

Noud Schartman is promovendus bij VU/Validators met een speciale interesse voor merkrelevantie. Door verdiepende analyses op de merkonderzoeken van Validators, slaat hij dagelijks de brug tussen wetenschap en praktijk.Over zijn presentatie zegt hij: ‘Mentaal marktaandeel is een hot topic. Bijna iedereen kent het concept, maar niet iedereen weet het nog concreet toe te passen. In deze sessie laten we zien waarom mentaal marktaandeel belangrijk is, hoe je het inzichtelijk kan maken en hoe het wordt beïnvloed door branded content!’

Branded content maakt een grote ontwikkeling door. Hoe zou jij de status ervan momenteel omschrijven?
Consumenten nemen meer media/content tot zich dan ooit en krijgen op die manier ook meer reclame te zien dan ooit. Branded content geeft merken een mogelijkheid om zichzelf te laten zien, zonder dat het als vervelend wordt ervaren. Merken zijn ook juist nu belangrijk voor consumenten. In tijden van een pandemie zijn mensen meer op zoek naar zekerheid. Uit onderzoek is gebleken dat merken veel houvast geven aan consumenten. Ze kiezen sneller voor merken waar ze zich vertrouwd bij voelen. Branded content is daarmee een nog relevanter communicatiemiddel geworden.

Is BC voor jou als marketeer een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie en zo ja, hoe uit zich dat? 
Branded content kan een grote rol spelen in de opbouw van een merknetwerk in het brein van de consument. Hoe meer vertakkingen in het netwerk (nodes), hoe meer je als merk werkt aan je mental availability. En hoe groter de kans dat je top of mind bent in een relevante aankoopsituatie.

Wat zijn significante voorbeelden van briljante BC volgens jou en waarom?
De Speld omdat ze altijd zo snel en scherp op de actualiteit zitten.

Is BC geaccepteerd door het publiek of zijn er nog valkuilen/uitdagingen?
Balans tussen brand en content bewaren. Het gaat om de content, en dan is er een linkje met het merk. Niet andersom.

Wat is in het kort jouw verhaal op BCE en waarom moet iedereen komen luisteren?
Branded content is een goede tool om één of meerdere aspecten van je merk op een leuke manier te laten zien aan de consument. Op deze manier vergroot je op een slimme manier de mentale beschikbaarheid van je merk. Na het volgen van deze sessie weet je precies wat je moet doen om top of mind te raken in relevante aankoopsituaties.

Benieuwd naar het verhaal van Nout en andere verhalen? Voor tickets kunt u hier terecht.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken