[BC Event] Schartman: ‘Branded content steeds relevanter voor merken'
- Content
- 16 feb 2022 @ 15:02
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - ContentBranded contentBranded Content Event
- 16 feb 2022 @ 15:02
- Ryan Baij
MarketingTribune organiseert ook dit jaar weer het het Branded Content Event. Op 10 mei is Noud Schartman, Promovendus VU/Validators is één van de sprekers in DeFabrique te Utrecht. Een korte introductie.
Noud Schartman is promovendus bij VU/Validators met een speciale interesse voor merkrelevantie. Door verdiepende analyses op de merkonderzoeken van Validators, slaat hij dagelijks de brug tussen wetenschap en praktijk.Over zijn presentatie zegt hij: ‘Mentaal marktaandeel is een hot topic. Bijna iedereen kent het concept, maar niet iedereen weet het nog concreet toe te passen. In deze sessie laten we zien waarom mentaal marktaandeel belangrijk is, hoe je het inzichtelijk kan maken en hoe het wordt beïnvloed door branded content!’
Branded content maakt een grote ontwikkeling door. Hoe zou jij de status ervan momenteel omschrijven?
Consumenten nemen meer media/content tot zich dan ooit en krijgen op die manier ook meer reclame te zien dan ooit. Branded content geeft merken een mogelijkheid om zichzelf te laten zien, zonder dat het als vervelend wordt ervaren. Merken zijn ook juist nu belangrijk voor consumenten. In tijden van een pandemie zijn mensen meer op zoek naar zekerheid. Uit onderzoek is gebleken dat merken veel houvast geven aan consumenten. Ze kiezen sneller voor merken waar ze zich vertrouwd bij voelen. Branded content is daarmee een nog relevanter communicatiemiddel geworden.
Is BC voor jou als marketeer een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie en zo ja, hoe uit zich dat?
Branded content kan een grote rol spelen in de opbouw van een merknetwerk in het brein van de consument. Hoe meer vertakkingen in het netwerk (nodes), hoe meer je als merk werkt aan je mental availability. En hoe groter de kans dat je top of mind bent in een relevante aankoopsituatie.
Wat zijn significante voorbeelden van briljante BC volgens jou en waarom?
De Speld omdat ze altijd zo snel en scherp op de actualiteit zitten.
Is BC geaccepteerd door het publiek of zijn er nog valkuilen/uitdagingen?
Balans tussen brand en content bewaren. Het gaat om de content, en dan is er een linkje met het merk. Niet andersom.
Wat is in het kort jouw verhaal op BCE en waarom moet iedereen komen luisteren?
Branded content is een goede tool om één of meerdere aspecten van je merk op een leuke manier te laten zien aan de consument. Op deze manier vergroot je op een slimme manier de mentale beschikbaarheid van je merk. Na het volgen van deze sessie weet je precies wat je moet doen om top of mind te raken in relevante aankoopsituaties.
Benieuwd naar het verhaal van Noud en anderen? Voor tickets kunt u hier terecht.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers