Vierdelige podcast over Hanzesteden: the rise and fall

Vierdelige podcast over Hanzesteden: the rise and fall
  • Content
  • 22 jun 2022 @ 07:46
  • 6425 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Een 'korte cursus' over de Hanzesteden. In podcastvorm. Verteld en gemaakt door radiomaakster Astrid de Jong, bekend als de Nachtzuster op NPO Radio1 en Max. In vier podcast-afleveringen wordt verteld over vier thema's binnen de Hanze: het ontstaan, de hoogtijdagen, de teloorgang en het heden.

Vanaf 21 juni is er elke week een nieuwe podcast te beluisteren onder de naam 'De Hanze Podcast' via de bekende podcastplatformen. Aan de hand van interviews, geschiedenis, anekdotes en  grappige weetjes wordt de geschiedenis van de Hanzesteden uit de doeken gedaan. Het was een gouden tijd voor het oosten van Nederland, lang voor het westen ging floreren. Eeuwenlang genoten steden voordelen van deze unieke handelssamenwerking, en nog steeds hebben we prachtige Hanzesteden, die vol trots hun indrukwekkende architectuur, en de pittoreske sfeer tentoonspreiden.

Radiomaakster en Kampenaar Astrid de Jong duikt voor liefhebbers van Hanzesteden in de geschiedenis van Kampen en de steden in de ooit zo belangrijke regio. Wat maakt de Hanzesteden zo trots op hun rijke verleden? En hoe werken ze nu nog samen in Oost-Nederland en Duitsland? Dat wordt uit de doeken gedaan in De Hanze Podcast. Een podcastserie van vier delen, mede mogelijk gemaakt door het  INTERREG-project Grensoverschrijdende samenwerking: Hanzesteden. Elke podcast duurt zo'n 20 a 30 minuten, die elk een roemrucht deel van de geschiedenis van de Hanze beslaan.

Foto: Astrid de Jong in Hanzestad Kampen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken