Vierdelige podcast over Hanzesteden: the rise and fall
- Content
- 22 jun 2022 @ 07:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 jun 2022 @ 07:46
- Michiel van Zaane
Een 'korte cursus' over de Hanzesteden. In podcastvorm. Verteld en gemaakt door radiomaakster Astrid de Jong, bekend als de Nachtzuster op NPO Radio1 en Max. In vier podcast-afleveringen wordt verteld over vier thema's binnen de Hanze: het ontstaan, de hoogtijdagen, de teloorgang en het heden.
Vanaf 21 juni is er elke week een nieuwe podcast te beluisteren onder de naam 'De Hanze Podcast' via de bekende podcastplatformen. Aan de hand van interviews, geschiedenis, anekdotes en grappige weetjes wordt de geschiedenis van de Hanzesteden uit de doeken gedaan. Het was een gouden tijd voor het oosten van Nederland, lang voor het westen ging floreren. Eeuwenlang genoten steden voordelen van deze unieke handelssamenwerking, en nog steeds hebben we prachtige Hanzesteden, die vol trots hun indrukwekkende architectuur, en de pittoreske sfeer tentoonspreiden.
Radiomaakster en Kampenaar Astrid de Jong duikt voor liefhebbers van Hanzesteden in de geschiedenis van Kampen en de steden in de ooit zo belangrijke regio. Wat maakt de Hanzesteden zo trots op hun rijke verleden? En hoe werken ze nu nog samen in Oost-Nederland en Duitsland? Dat wordt uit de doeken gedaan in De Hanze Podcast. Een podcastserie van vier delen, mede mogelijk gemaakt door het INTERREG-project Grensoverschrijdende samenwerking: Hanzesteden. Elke podcast duurt zo'n 20 a 30 minuten, die elk een roemrucht deel van de geschiedenis van de Hanze beslaan.
Foto: Astrid de Jong in Hanzestad Kampen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
Laatste Nieuws
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

