Oatly transparant over ecologische foot print
- Design
- 23 apr 2019 @ 08:34
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam designPackaging design
- 23 apr 2019 @ 08:34
- Nanny Kuilboer
In de overtuiging dat consumenten voor Oatley kiezen als je ze maar overtuigt over de impact, vermeldt het haverdrinkmerk nu zijn ecologische footprint op de verpakkingen.
Carina Tollmar, Directeur Duurzaamheid bij Oatly: ‘Bij Oatly vinden we dat het verplicht zou moeten zijn om CO2-eq van voedsel te vermelden, net zoals iedereen gewend is van voedingskundige gegevens. Het moet gemakkelijk zijn om op een manier die je al gewend bent gelijk te zien welke impact voedsel heeft op het klimaat. Hopelijk zullen consumenten deze transparantie eisen van andere voedselproducenten en zal de voedingsindustrie hier gehoor aan geven en hun gegevens delen met de consumenten. Ons dagelijks eten en drinken staat voor maar liefst 20-25% van de totale CO2-footprint ter wereld.’
Oatley zet zich met name af tegen de zuivelindustrie. ‘8 % van alle broeikasgassen in Nederland is afkomstig uit de melkveehouderij. In Nederland wordt er per liter (1 kg) melk 1,51 kg CO2-eq uitgestoten. Voor de Barista haverdrink van Oatly is de CO2-eq slechts 0,42kg per kg. Als je in plaats van 1 liter melk, 1 liter Oatly drinkt, bespaar je dus bijna evenveel als dat je aan CO2-uitstoot produceert met ruim 9 km rijden in een gemiddelde auto (Volkswagen Golf).’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management