Oatly transparant over ecologische foot print

Oatly transparant over ecologische foot print
  • Design
  • 23 apr 2019 @ 08:34
  • 12437 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • DuurzaamheidPackaging

In de overtuiging dat consumenten voor Oatley kiezen als je ze maar overtuigt over de impact, vermeldt het haverdrinkmerk nu zijn ecologische footprint op de verpakkingen.

Carina Tollmar, Directeur Duurzaamheid bij Oatly: ‘Bij Oatly vinden we dat het verplicht zou moeten zijn om CO2-eq van voedsel te vermelden, net zoals iedereen gewend is van voedingskundige gegevens. Het moet gemakkelijk zijn om op een manier die je al gewend bent gelijk te zien welke impact voedsel heeft op het klimaat. Hopelijk zullen consumenten deze transparantie eisen van andere voedselproducenten en zal de voedingsindustrie hier gehoor aan geven en hun gegevens delen met de consumenten. Ons dagelijks eten en drinken staat voor maar liefst 20-25% van de totale CO2-footprint ter wereld.’

 

Oatley zet zich met name af tegen de zuivelindustrie. ‘8 % van alle broeikasgassen in Nederland is afkomstig uit de melkveehouderij. In Nederland wordt er per liter (1 kg) melk 1,51 kg CO2-eq uitgestoten. Voor de Barista haverdrink van Oatly is de CO2-eq slechts 0,42kg per kg. Als je in plaats van 1 liter melk, 1 liter Oatly drinkt, bespaar je dus bijna evenveel als dat je aan CO2-uitstoot produceert met ruim 9 km rijden in een gemiddelde auto (Volkswagen Golf).’

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken