Edwin Visser van SoGood: 'Nee, we zijn niet failliet'
- Design
- 2 aug 2019 @ 13:03
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging design
- 2 aug 2019 @ 13:03
- Nanny Kuilboer
Designbureau SoGood neemt vanaf vandaag geen nieuw werk meer aan. ‘Lopende klussen worden netjes afgemaakt’, meldt directeur en oud-columnist MarketingTribune Edwin Visser.
Visser: ‘Met veel plezier en inzet leveren we al ruim 30 jaar onze bijdrage aan het (packaging) designvak waarvan de afgelopen 11 jaar bij SoGood. Maar aan al het moois komt een einde. Het is nu tijd voor wat anders.’
Klanten SoGood ondergebracht bij Anthem
Per 1 oktober sluiten de deuren en de meeste SoGood-klanten gaan over naar designbureau Anthem. ‘Daar hebben wij het volste vertrouwen in.'
Arthur Brandenburg van den Gronden, Director Design Strategy en Growth bij Anthem: 'Hoe blij en vereerd kun je zijn als een alom gewaardeerd buro als SoGood ervoor kiest hun dierbare klanten als Dr. Oetker, Koninklijke Eru, Boomsma, Zuivelhoeve, Heks’nkaas en Koffiebranderij Peeze bij een bureau als Anthem te willen onderbrengen. Het voelt aan als een bijzonder geschenk en we zullen de designservices van SoGood continueren onder leiding van onze creatief directeur Marcel Verhaaf en met alle kennis, kunde en passie die we als compact team in Amsterdam hebben.'
'We zijn niet failliet', reageert Edwin Visser van SoGood
‘Nee, we zijn niet failliet en we hebben zelfs een fantastisch eerste halfjaar gedraaid’, benadrukt Visser. ‘De accountant zei: “Besef je wel dat je de kip met de gouden eieren slacht?” We hebben gewoon alle drie [co-founders Rob Verhaart en Ron van der Vlugt, red.] onze eigen moverende redenen voor deze beslissing en samen uit, samen thuis.’
Nadat een overname niet lukte, werd er gekozen voor designbureau Anthem als nieuw thuis voor de klanten. Conflicting accounts konden niet over en sommige klanten kozen hun eigen weg. ‘Het waren stressvolle maanden, maar we hebben het goed kunnen afronden’, klinkt een duidelijk opgeluchte Visser, ‘ook het personeel is goed terecht gekomen’.
Voor Visser zelf was het om privéredenen genoeg geweest: ‘Ik heb alles bereikt, wat ik wilde bereiken en ik kan nu [57 jaar oud, red.] nog andere dingen gaan doen in mijn leven. Doorgaan zou slechts een herhaling van zetten zijn.’ Voor Visser betekent dat tijd voor mantelzorg voor zijn moeder en natuurlijk zijn paard. Als niet onverdienstelijk concoursrijder, volgt hij nu ook een cursus tot jurylid voor de springsport. ‘Ik ben wel van plan me nog als zelfstandig adviseur aan te gaan bieden, maar zonder website en winkeltje. Ik draag graag het stokje over aan de nieuwe generatie.'
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers