Nieuwe visuele identiteit voor Ninjas in Pyjamas door Motto
- Design
- 9 feb 2021 @ 11:14
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 9 feb 2021 @ 11:14
- Nanny Kuilboer
Het esports-team Ninjas in Pyjamas (Nip) is door branding agency Motto in het nieuw gestoken.
Esports - ooit een nichesector voor videogameliefhebbers - is nu een wereldwijde industrie. Het aantal kijkers van competitief gamen zal naar verwachting stijgen van 454 miljoen in 2019 naar 646 miljoen in 2024. De Zweedse esports-organisatie Nip werd opgericht in 2000, meldt Design Week. Medeoprichter van het New Yorkse Motto, Ashleigh Hansberger: ‘Nip ging van een bruine identiteit naar een elektrische cyaan-en-gele look en de Japanse symboliek is geaccentueerd. Het gaat nu om een veel jongere fanbase, want de fans die in 2000 speelden, besteden nu waarschijnlijk minder tijd aan gamen en de nieuwe branding is dus nodig om een beroep te doen op jongere fans. Tieners zijn een echte sweet spot voor esports-merken en we wilden een nieuwe generatie fans inspireren en verwelkomen.’ Lees hier het hele artikel op Design Week.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

