Nieuwe visuele identiteit voor Ninjas in Pyjamas door Motto
- Design
- 9 feb 2021 @ 11:14
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 9 feb 2021 @ 11:14
- Nanny Kuilboer
Het esports-team Ninjas in Pyjamas (Nip) is door branding agency Motto in het nieuw gestoken.
Esports - ooit een nichesector voor videogameliefhebbers - is nu een wereldwijde industrie. Het aantal kijkers van competitief gamen zal naar verwachting stijgen van 454 miljoen in 2019 naar 646 miljoen in 2024. De Zweedse esports-organisatie Nip werd opgericht in 2000, meldt Design Week. Medeoprichter van het New Yorkse Motto, Ashleigh Hansberger: ‘Nip ging van een bruine identiteit naar een elektrische cyaan-en-gele look en de Japanse symboliek is geaccentueerd. Het gaat nu om een veel jongere fanbase, want de fans die in 2000 speelden, besteden nu waarschijnlijk minder tijd aan gamen en de nieuwe branding is dus nodig om een beroep te doen op jongere fans. Tieners zijn een echte sweet spot voor esports-merken en we wilden een nieuwe generatie fans inspireren en verwelkomen.’ Lees hier het hele artikel op Design Week.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers