Liebe Leute en Lowres Creative Studio winnen Amsterdam 750 jaar citydressing-pitch

Liebe Leute en Lowres Creative Studio winnen Amsterdam 750 jaar citydressing-pitch
  • Design
  • 30 okt 2023 @ 09:46
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branding

De pitch voor de citydressing van Amsterdam voor het 750-jarige bestaan van de stad is gewonnen door Liebe Leute en Lowres Creative Studio.

Maar liefst 70 bureaus deden mee aan de pitch, maar Liebe Leute en Lowres Creative Studio wonnen met de door de bureaus ontwikkelde ‘750 Slinger’, een slinger die op, aan en over alles kan worden opgehangen door iedereen die de stad in het jubileumjaar wil vieren.

27 oktober 2025
Op 27 oktober 2025 bestaat Amsterdam 750 jaar. Amsterdam & Partners heeft hiervoor een pitch uitgeschreven voor onder andere de feestelijke stadsaankleding voor dit jubileum, die precies een jaar eerder van start gaat. Amsterdams creatief talent kon zich aanmelden met een aansprekend ontwerp dat het hele jaar lang eruit springt, maar ook eenvoudig en ultrabreed toepasbaar is en aansluit op het bestaande hoofdlogo van het jubileum. Claudia Pupping, Founder Liebe Leute: ‘Als Amsterdammer is dit natuurlijk een droomopdracht. Ik geniet al mijn hele leven, samen met mijn gezin, van deze stad, en dat we nu op deze manier iets terug kunnen doen dat zo zichtbaar is, is echt te gek. Ik hoop dat we met ons ontwerp veel Amsterdammers tijdens het jubileumjaar vrolijk maken.’

Eenvoud en kleur
‘Ons ontwerp kenmerkt zich door een bepaalde eenvoud en kleur’, voegt Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio toe. ‘De slinger bestaat uit twee designelementen en een kleurverloop dat continu kan worden verlegd. Op die manier blijft het toch elke keer weer verrassend en een jaar lang boeiend. De feedback van de gemeente op onze pitch was: “Kleurrijk, feestelijk en eenvoudig toepasbaar. Iedereen snapt dit en dat is wat we wilden.”’ De slinger is vanaf oktober 2024 het hele jubileumjaar te zien op vlaggen en banieren verspreid door heel Amsterdam. Het ontwerp is beschikbaar voor eenieder die het wil gebruiken voor feestelijke aankleding of om Amsterdam 750 zichtbaar te maken op evenementen en bijeenkomsten. Ook ondernemers kunnen ermee aan de slag om hun producten te versieren of merchandise te ontwikkelen. De voorwaarde is dat een deel van de winst wordt gedoneerd aan een goed doel in Amsterdam. Vanaf januari is er een online toolkit beschikbaar via amsterdam750.nl.’



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken