Global design
- Design
- 9 feb 2017 @ 09:00
- Link
-
Edwin Visser
medeoprichter, directeur
SOGOOD - Packaging design
- 9 feb 2017 @ 09:00
- Edwin Visser
Op het strand van Ipanema lopen de verkopers af en aan hun handeltje te slijten. Ze vallen niemand lastig, maar maken wel luidruchtig gewag van hun aanwezigheid. Sommige etenswaren zijn merkloos en homemade en andere zijn wel vermerkt. De ijsjes van Unilever herken je meteen aan het professionele internationale design van de ‘heartbrand’. In Brazilië worden ze aangeboden onder de merknaam Kibon.
Wereldberoemd op de stranden van Rio zijn de koekjes van Globo. Midden jaren vijftig zijn ze hier geïntroduceerd en sindsdien niet meer weg te denken uit het zonnige strandbeeld.
De papieren verpakkingen zijn al decennia hetzelfde. Het lokale merk doet een aandoenlijke poging internationaal te zijn.
Een koekjesetende wereldbol wordt omringd door internationale symbolen. De Franse Eiffeltoren en Italiaanse toren van Pisa herkennen we direct links op de verpakking. Aan de rechterzijde staat de beroemde Suikerbroodberg van Rio de Janeiro afgebeeld. Het laatste plaatje is wellicht moeilijker te plaatsen voor een gemiddelde globetrotter. Het is de Portugese Torre de Bélem, die als vestingwerk aan de monding van de Taag bij Lissabon begin zestiende eeuw gebouwd is, vlak nadat de Portugezen Brazilië ontdekt hadden in 1502. Globo heeft historisch en cultureel bewustzijn met een knulligheid die gekoesterd en gewaardeerd wordt.
Heerlijk dat strandleven!
-
Edwin Visser
- Werkt bij: SOGOOD
- Functie: medeoprichter, directeur
- Website:http://www.sogooddesign.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

