Dumpsupermarkt Budget Food succesvol

Dumpsupermarkt Budget Food succesvol
  • Food-en-retail
  • 8 mrt 2017 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenPromotieMarketing

Budget Food dat stunt met goedkoop eten is blijkbaar succesvol. Het nieuwe retailmerk opent binnenkort zijn negende filiaal in Dokkum. Jaap van Vuure en Maarten Muller zijn de grote mannen achter de formule. Het negende filiaal van de keten opent rond begin april in een voormalige vestiging van Jumbo-ondernemer Titus Vogt in Dokkum.

De Budget Food-keten van AH-franchiser Jaap van Vuure, die ook een Albert Heijn in Callantsoog uitbaat, en zijn compagnon Maarten Muller groeit behoorlijk door. Oktober vorig jaar opende Budget Food zijn achtste filiaal, overigens ook al in een voormalige Jumbo in Friesland, meldt Distrifood: ' Budget Food biedt veelal restpartijen aan tegen scherpe prijzen die van het eigen bedrijf in partijhandel Winstpallet worden betrokken. Kortingen lopen naar zeggen van de dumpsupermarkt op tot 70 procent. Het assortiment wisselt geregeld, het gaat op met het aanbod aan restpartijen dat Van Vuure zelf van fabrikanten opkoopt.  Dat houdt het aanbod volgens hem verrassend en daarom is die voor dumpsupers kenmerkende snelle wisseling geen nadeel.'

Aanvullend assortiment
In Joure startte Budget Food onlangs met het aanbieden van een beperkt assortiment aan vers, zoals aardappelen, groenten en fruit (agf, red.). Van Vuure zegt het liefste in de buurt van 'gewone' supermarkt te vestigen met Budget Food, zodat je bij de laatste kunt beginnen voor gelegenheidskoopjes en de rest inslaat bij de reguliere. Het Budget Food-assortiment wordt op pallets uitgestald. De lage prijzen moeten de belangrijkste trekker voor de klanten zijn. Het grootste deel van het Budget Food-assorti bestaat uit restpartijen van a-merken. (bron: Distrifood)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken