Condoomwinkel met pashokje op Utrecht CS
- Food-en-retail
- 23 nov 2018 @ 15:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieWinkelenContent
- 23 nov 2018 @ 15:05
- Peter van Woensel Kooy
Om het condoom populairder te maken, opent Soa Aids Nederland een condoomwinkel met pashokje op Utrecht Centraal Station. Goede actie en hard nodig, want bij losse contacten gebruikt 5 op de 10 mannen en 4 op de 10 vrouwen geen condoom, stelt het Rutgers Kenniscentrum.
De cijfers blijken uit het Rutgers-onderzoek Seksuele gezondheid in Nederland 2017. 'Hierdoor lopen de onveilige vrijers niet alleen risico op soa, maar ook op onbedoelde zwangerschap. Het condoom is nou juist een anticonceptiemethode waarin de man zijn verantwoordelijkheid kan nemen in het voorkomen van onbedoelde zwangerschap', aldus Rutgers Kenniscentrum. De pop-up condoomstore krijgt behoorlijk de aandacht, zo valt te lezen op Nos.nl. Deze actie is bedacht door Chunk Creative Agency.
Contentmarketing
Rutgers ondersteunt de actie van Soa Aids Nederland van harte, meldt de stichting. 'Het bevorderen van het gebruik van condooms draagt bij aan een gedeelde verantwoordelijkheid van mannen en vrouwen voor anticonceptiegebruik. Door een condoom te gebruiken bij losse contacten leggen mannen het voorkomen van een onbedoelde zwangerschap niet bij vrouwen neer.' Qua contentmarketing wordt ter illustratie dit 'ervaringsverhaal' aangeboden bij Rutgers online: 'Zorgen over zwangerschap merkte ik nooit bij mannen'.
(PvWK)
foto boven: Rutgers
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Chunk
- vrouwen
- Utrecht
- sse contacten
- pashok
- Centraal Station
- hard nodig
- actie
- mannen
- condoom
- seks
- condoomwinkel
- veilig
- populair
- soa
- Rutgers Kenniscentrum
- vrijen
- geen condoom
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi presenteert fanwear-collectie 2025: 'stijlvol, betaalbaar...
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers