Condoomwinkel met pashokje op Utrecht CS

Condoomwinkel met pashokje op Utrecht CS
  • Food-en-retail
  • 23 nov 2018 @ 15:05
  • 13280 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelenContent

Om het condoom populairder te maken, opent Soa Aids Nederland een condoomwinkel met pashokje op Utrecht Centraal Station. Goede actie en hard nodig, want bij losse contacten gebruikt 5 op de 10 mannen en 4 op de 10 vrouwen geen condoom, stelt het Rutgers Kenniscentrum.

De cijfers blijken uit het Rutgers-onderzoek Seksuele gezondheid in Nederland 2017. 'Hierdoor lopen de onveilige vrijers niet alleen risico op soa, maar ook op onbedoelde zwangerschap. Het condoom is nou juist een anticonceptiemethode waarin de man zijn verantwoordelijkheid kan nemen in het voorkomen van onbedoelde zwangerschap', aldus Rutgers Kenniscentrum. De pop-up condoomstore krijgt behoorlijk de aandacht, zo valt te lezen op Nos.nl. Deze actie is bedacht door Chunk Creative Agency.

Contentmarketing
Rutgers ondersteunt de actie van Soa Aids Nederland van harte, meldt de stichting. 'Het bevorderen van het gebruik van condooms draagt bij aan een gedeelde verantwoordelijkheid van mannen en vrouwen voor anticonceptiegebruik. Door een condoom te gebruiken bij losse contacten leggen mannen het voorkomen van een onbedoelde zwangerschap niet bij vrouwen neer.' Qua contentmarketing wordt ter illustratie dit  'ervaringsverhaal' aangeboden bij Rutgers online: 'Zorgen over zwangerschap merkte ik nooit bij mannen'.
(PvWK)

 

 

foto boven: Rutgers

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken