Condoomwinkel met pashokje op Utrecht CS
- Food-en-retail
- 23 nov 2018 @ 15:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieWinkelenContent
- 23 nov 2018 @ 15:05
- Peter van Woensel Kooy
Om het condoom populairder te maken, opent Soa Aids Nederland een condoomwinkel met pashokje op Utrecht Centraal Station. Goede actie en hard nodig, want bij losse contacten gebruikt 5 op de 10 mannen en 4 op de 10 vrouwen geen condoom, stelt het Rutgers Kenniscentrum.
De cijfers blijken uit het Rutgers-onderzoek Seksuele gezondheid in Nederland 2017. 'Hierdoor lopen de onveilige vrijers niet alleen risico op soa, maar ook op onbedoelde zwangerschap. Het condoom is nou juist een anticonceptiemethode waarin de man zijn verantwoordelijkheid kan nemen in het voorkomen van onbedoelde zwangerschap', aldus Rutgers Kenniscentrum. De pop-up condoomstore krijgt behoorlijk de aandacht, zo valt te lezen op Nos.nl. Deze actie is bedacht door Chunk Creative Agency.
Contentmarketing
Rutgers ondersteunt de actie van Soa Aids Nederland van harte, meldt de stichting. 'Het bevorderen van het gebruik van condooms draagt bij aan een gedeelde verantwoordelijkheid van mannen en vrouwen voor anticonceptiegebruik. Door een condoom te gebruiken bij losse contacten leggen mannen het voorkomen van een onbedoelde zwangerschap niet bij vrouwen neer.' Qua contentmarketing wordt ter illustratie dit 'ervaringsverhaal' aangeboden bij Rutgers online: 'Zorgen over zwangerschap merkte ik nooit bij mannen'.
(PvWK)
foto boven: Rutgers
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- vrouwen
- condoom
- mannen
- actie
- soa
- veilig
- Centraal Station
- Chunk
- Rutgers Kenniscentrum
- Utrecht
- populair
- pashok
- seks
- geen condoom
- hard nodig
- condoomwinkel
- vrijen
- sse contacten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




