Speelgoedretailers Intertoys en Maxi Toys terug naar Blokker
- Food-en-retail
- 10 sep 2019 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 10 sep 2019 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Michiel Witteveen, eigenaar van het moederbedrijf van Blokker, koopt de speelgoedretailers Intertoys en Maxi Toys terug van de Portugese investeerder Green Swan, die de winkels nog maar kort in handen had. 'Sinterklaas en de Kerstman zijn blij.'
Witteveen bevestigt de terugkoop in De Telegraaf. 'De speelgoedketens Intertoys en Maxi Toys worden weer helemaal Nederlands. Voor het personeel verandert er niets. Sinterklaas en de Kerstman zijn blij', zegt Witteveen tegen de krant van wakker Nederland. Hoeveel hij voor de ketens moet neerleggen, meldt de investeerder niet, behalve dat de prijs ‘scherp’ is.
Witteveen nam in april 2019 de Big Bazar- en Blokkerwinkelketens over van de familie Blokker. 'Daarvoor had de familie ketens als Intertoys, Maxi Toys, Leen Bakker en Marskramer al afgestoten. Intertoys werd verkocht aan de Britse investeerder Alteri, maar ging begin dit jaar failliet. Na het bankroet kocht Green Swan de keten, dat een paar maanden daarvoor Maxi Toys al had overgenomen', memoreert De Gelderlander. 'Het verschil wordt gemaakt door de bundeling van succesvolle winkels en merken in één groep', aldus Witteveen. 'Door deze overname ontstaat een sterke speler op de Europese markt die qua schaalgrootte in staat is om bij de inkoop de beste deals te sluiten.'
(bronnen: TG en DG)
still boven: uit tvc voor Intertoys
Lees ook: Intertoys terug bij Blokker Holding - dit moet er veranderen
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Intertoys
- personeel
- Maxi Toys
- terugkoop
- Blokker Holding
- Kerstman
- Sinterklaas
- speelgoedketens
- Michiel Witteveen
- Blokker
- De Telegraaf
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- Action breidt Europees netwerk verder uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




