'Activeer jezelf, dan activeer je ook anderen'

'Activeer jezelf, dan activeer je ook anderen'
  • Food-en-retail
  • 30 okt 2019 @ 11:00
  • 7945 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • InnovatieInspiratie

René Hendriks, partner bij servicedesign-bureau Aan Zee, komt op ons eerstvolgende Shopper Marketing Update Live!-event met een soort van out of the box-presentatie. Hij wil de zaal daarbij vooral inspireren.

De eerstvolgende editie van ons event, dat voor donderdag 7 november op het programma staat, speelt zich wederom af in centraal Nederland, bij Joinn in Houten. Vier sprekers staan er inmiddels op het programma: Adam Tasi, general manager van Scent the Brand geurmarketing, Constant Berkhout, Retail Marketing & Shopper Insights Consultant, Mark Schuijer van Hollander Techniek en René Hendriks. Vorig keer Adam Tasi aan het woord, ditmaal René Hendriks, die niet alleen partner is bij Aan Zee, maar zichzelf ook retailmotivator noemt.

René, waar ga je het 7 november over hebben?

‘Het thema “Van shoppers kopers maken” kan je op verschillende manier aanvliegen. Dat kan met de gebruikelijke en niettemin toch ook zinvolle cases en presentaties, maar ik wil dat nu eens anders doen. Ik wil dat een beetje out of the box doen door niet alleen te focussen op het activeren van shoppers, maar vooral op het activeren van jezelf.’

En dan bedoel je precies?

‘Mijn broer en ik hebben we een motivatieprogramma ontwikkeld, waarbij we mensen bewust maken van de doelen in hun eigen leven. Dan moet je denken aan vragen als waar krijg je energie van, waarvoor kom je ’s morgens uit bed, maar ook wat zijn je persoonlijke denkkwaliteiten? Op basis daarvan kom je tot een Personal Innergy Passport, een soort van blauwdruk hoe je je eigen leven optimaal kunt vormgeven. Het is een soort van document voor de koers in je eigen leven.’

Nog afgezien van je privé-leven, dat helpt je ook om zakelijke successen te behalen?

‘Hoe meer je je eigen denken en doen afstemt op je innerlijke koers, hoe groter je persoonlijke succes, zowel zakelijk als privé. Een bedrijf is toch de optelsom van individuen. En hoe meer die in lijn zijn met de eigen ambities, hoe meer succes er voor het bedrijf in verschiet ligt.’

Even een bruggetje naar shoppermarketing. Hoe helpt deze aanpak om shoppers beter te bereiken?

‘Shoppermarketing gaat over het in beweging krijgen van shoppers. Dat is wat shoppermarketeers graag willen bereiken. Als dat je ambitie is, moet je dat ook kunnen spiegelen aan het activeren van jezelf. Wat kun je kopiëren, transformeren en combineren vanuit je eigen leven en toepassen in je dagelijkse werkpraktijk?’

Ons eerstvolgende Shopper Marketing Update Live!-event vindt plaats op donderdag 7 november. Locatie: Joinn in Houten, gemakkelijk bereikbaar met auto of openbaar vervoer.

ISMI-leden en Lezers van MarketingTribune/Shopper Marketing Update kunnen zich aanmelden via deze link.

Het programma van dinsdagmiddag 7 november ziet er als volgt uit:

13.00 - 13.30 Ontvangst

13.30 - 14.00 Welkom door Arnold Terpstra

14.00 - 14.30 Constant Berkhout - Retail Marketing & Shopper Insights Consultant

Assortiment als groeimotor

Hoe win je van een pure player online dat met haar eindeloos grote assortiment het startpunt van de shopping journey is? En als je concurreert met een groot assortiment, hoe voorkom je keuze-stress bij shoppers? Constant neemt ons mee hoe je assortiment aantrekkelijk maakt voor zowel retailers, leveranciers als shoppers.

14.30 - 15.00 Adam Tasi - Scent the Brand

Strategische keuzes rond geurmarketing

Geur heeft onmiddellijk invloed op het shopper gedrag. Het verhoogt de omzet en zorgt voor die gewenste winkelbeleving. Hoe kan je “geur” strategisch inzetten op de winkelvloer en erbuiten? Dat gaat verder dan een geurdispenser in de winkel. Ervaar, luister, ruik en raak geïnspireerd voor jouw (winkel)merk!

15.00 - 15.30 PAUZE

15.30 - 16.00 Mark Schuijer - Product Owner Instore Development bij Hollander Techniek

De Retail Versneller

We varen vaak te veel op ons buikgevoel. De Retail Versneller is een data gedreven oplossing voor optimalisatie van de fysieke winkel. De Retail Versneller maakt gebruik van een beproefde optimalisatie methodiek die innovatieve technologie combineert met slimme data analyses. Je krijgt inzicht in de dagelijkse klantprocessen. Het resultaat? Efficiëntere processen en lagere kosten, hogere rendementen en verbeterde klanttevredenheid.

16.00 - 16.30 René Hendriks - Activatie Expert Retail | Partner

Aan Zee Service Design

Hallo zelf-regie, benut je Innergy ACTIVATIE, dat is waar het om draait in ons vak. Maar in hoeverre zet jij jezelf aan? Wat doe jij om jezelf in beweging te brengen? Wat zijn de doelen in jouw leven? Waar kom jij voor uit je bed? Hoe stretch je je eigen comfort zone? Hoe ga jij om met tijd?  René Hendriks van Aan Zee is Retail Activator en Sparketeer en neemt ons aan de hand van het Personal Innergy Paspoort mee op reis naar hoe hij zichzelf steeds opnieuw weet aan te zetten en hoe dit mogelijk ook een hulpmiddel kan zijn voor anderen.

16.30 - 17.30 Afsluitende borrel

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken