McDonalds lanceert Twaalfuurtje met McKroket Menu
- Food-en-retail
- 16 sep 2024 @ 12:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieFood
- 16 sep 2024 @ 12:30
- Peter van Woensel Kooy
Wie bij McDonald's het zogeheten ‘Twaalfuurtje’ bestelde, kreeg ongemerkt een McKroket menu. Wegens grote vraag, besluit McDonald’s het Twaalfuurtje vanaf 17 september 2024 tijdelijk maar officieel op het menu te zetten.
Het Twaalfuurtje is verkrijgbaar in heel Nederland.
Gasten vroegen volgens de restaurantketen al langer om een McKroket menu, maar de McKroket heeft tot nu toe enkel los op het menu gestaan. Wegens de grote vraag – en het succes van het Twaalfuurtje - wil McDonald’s graag in deze behoefte van gasten voorzien.
Het Twaalfuurtje
Het Twaalfuurtje was niet zichtbaar op de menuborden of op de website, maar kon al even besteld worden als geheim menu onder de naam ‘Twaalfuurtje’, aldus de marketingafdeling. 'McDonald’s claimt hiermee het lunchmoment op de meest Nederlandse manier mogelijk: door een eigen versie op de markt
te brengen.'
Het Twaalfuurtje biedt naar eigen zeggen een eigentijdse invulling van de traditionele Nederlandse lunch met een geliefde klassieker: de McKroket. Deze typisch Nederlandse klassieker staat al sinds 1999 op het menu. 'Met het Twaalfuurtje brengt McDonald’s de vertrouwde Nederlandse traditie naar hun restaurants, op een manier die typisch McDonald’s is: eenvoudig, toegankelijk en geliefd bij onze gasten.'
Ook op het onder Gen Z en jongeren populaire social medium TikTok wordt al enthousiast gereageerd op het voornemen, zoals via deze link: tiktok.com/@stanlucas en via deze tiktok.com/@lindakaas.
(PvWK | beeld: McDonald's)
Over McDonald's
'McDonald’s Nederland wil de Nederlandse samenleving verbinden én vooruit helpen. De gemiddelde gast bezoekt één keer per kwartaal een McDonald's restaurant om te genieten van gevarieerde keuzes en iconische producten. In totaal worden door 22.000 medewerkers deze producten iedere dag met zorg vers bereid. Onze Crew is het kloppende hart van ieder restaurant, want zij geven gasten dat fijne gevoel dat je altijd welkom bent. Iedereen komt namelijk samen in onze restaurants: van gast tot medewerker, van ondernemer tot leverancier, jong en oud, voor het eerst, of als fan. In Nederland heeft McDonald's 264 restaurants waarbij zo'n 65 franchisenemers betrokken zijn als lokaal ondernemer in hun buurt. Samen met hen gaan we voor inclusiever, duurzamer en kwalitatiever. Voor meer kansen en meer oog voor onze omgeving, zodat we samen echt impact kunnen maken voor de planeet en maatschappij van morgen.'
(bron: McDonald's)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- food
- Nederlandse traditie
- actie
- TBWA\
- Twaalfuurtje
- McDonald’s
- merk
- restaurants
- McKroket menu
- vertrouwd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jan Bosselaers marketingdirecteur... 15-10-2024
- BUS whiskyroof: whiskyvat voor... 15-10-2024
- Fritz-kola opent bottelarij in België14-10-2024
- Dirk introduceert nieuwe producten... 11-10-2024
- Spar lanceert landelijke Spar... 11-10-2024
- Uniqlo opent flagshipstore op... 10-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing