Eindhovenaar Piet Reniers presenteert eigen gebrouwen Brand variant

Eindhovenaar Piet Reniers presenteert eigen gebrouwen Brand variant
  • Food-en-retail
  • 22 okt 2019 @ 11:57
  • 9352 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Thuisbrouwer Piet Reniers, winnaar van de Brand Bierbrouwwedstrijd, heeft zijn eigen gebrouwen Brand speciaalbier-variant feestelijk gevierd met vrienden, familie en bierliefhebbers in Loods 61 in Eindhoven. Nu ligt de creatie ook in de retail.

De Limited Edition Brand Premium Winter is vanaf nu verkrijgbaar in de horeca en later deze maand in diverse supermarkten, waaronder in de grote winkels van Albert Heijn en online. Brand organiseert al enige jaren wedstrijden, waarbij aanstormende brouwsterren uitgenodigd worden om hun krachten te meten. Als het brouwsel voldoet aan de kwaliteitseisen van Brand, kan het bier door Brand op de markt worden gebracht. Op de verpakking wordt het portret en de naam van de winnende thuisbrouwer afgedrukt worden. Indien Brand het bier op de markt brengt, krijgt de winnaar een geldprijs van € 2500,-. 

Kruidige smaak
Thuisbrouwer Piet Reniers heeft in mei de 8e editie van de Brand Bierbrouwwedstrijd in Wijlre gewonnen. Hij versloeg maar liefst 318 thuisbrouwers. Het nieuwe winterbier van Reniers heeft een volzoete, verwarmende en kruidige smaak door het gebruik van zoethout.

Blij verrast
Winnaars van de wedstrijd mogen samen met de brouwers van Brand het winnende bier brouwen in de brouwerij in Wijlre. Dat heeft nu plaatsgehad. Winnaar Piet Reniers toont zich blij verrast: 'Dat ik de wedstrijd in mei won was één ding, maar het bier daarna mogen brouwen op grote schaal bij Brand was een beleving op zich. Ik vind het bijzonder dat ik vandaag mijn bier kan laten proeven aan mijn vrienden en familie. Omdat het in een grote fles verkrijgbaar is lijkt het mij mooi als mijn bier tijdens een feestelijk moment of gezellig diner met elkaar wordt gedronken.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken