AH app viert 10-jarig bestaan

AH app viert 10-jarig bestaan
  • Food-en-retail
  • 13 nov 2019 @ 08:34
  • 12194 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingApps

De Albert Heijn-app bestaat deze week tien jaar. In 2009 introduceerde Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland een app om boodschappen doen en koken gemakkelijker te maken.

Inmiddels is de app niet meer weg te denken en belangrijk onderdeel van de strategie van Albert Heijn. De app is de afgelopen jaren uitgebreid met talloze handige functies zoals mobiel zelfscan en digitaal sparen. Voor klanten is de app steeds persoonlijker geworden waardoor het gebruik wekelijks blijft toenemen.

De Albert Heijn-app begon in 2009 met de vraag ‘Kan ik je helpen’. Die vraag staat nog steeds centraal in de app. Met continue innovaties en nieuwe technologie is de app de afgelopen tien jaar steeds persoonlijker geworden, meldt de retailketen: van persoonlijke bonusaanbiedingen tot het onder de aandacht brengen van nieuwe producten die, op basis van eerdere aankopen, interessant zijn. 

Feiten en cijfers
* De app is 3 miljoen keer gedownload.
* De populairste functie is het bekijken van de bonusaanbiedingen.
app
* Het meest bekeken gerecht van dit jaar is de superromige spaghetti carbonara
* Het product dat dit jaar het vaakst – meer dan één miljoen keer - op het boodschappenlijstje werd gezet is de komkommer. 

(bron: AH)

Sint en Kerst
In december viert Albert Heijn het tienjarig bestaan met klanten. Klanten die tussen 25 november en 3 december 2019 hun bonuskaart persoonlijk maken, krijgen eensinterklaascadeautje. Vanaf 6 december helpt de app klanten met het samenstellen van het kerstmenu. Zij kunnen heel makkelijk lekkere gerechten selecteren, de boodschappen op hun lijstje zetten en het menu een persoonlijke touch geven. Het kerstmenu kan vervolgens gedeeld worden met familie of vrienden.
(PvWK)


AH boodschappenlijstjes door de jaren heen

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken