AH app viert 10-jarig bestaan
- Food-en-retail
- 13 nov 2019 @ 08:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingApps
- 13 nov 2019 @ 08:34
- Peter van Woensel Kooy
De Albert Heijn-app bestaat deze week tien jaar. In 2009 introduceerde Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland een app om boodschappen doen en koken gemakkelijker te maken.
Inmiddels is de app niet meer weg te denken en belangrijk onderdeel van de strategie van Albert Heijn. De app is de afgelopen jaren uitgebreid met talloze handige functies zoals mobiel zelfscan en digitaal sparen. Voor klanten is de app steeds persoonlijker geworden waardoor het gebruik wekelijks blijft toenemen.
De Albert Heijn-app begon in 2009 met de vraag ‘Kan ik je helpen’. Die vraag staat nog steeds centraal in de app. Met continue innovaties en nieuwe technologie is de app de afgelopen tien jaar steeds persoonlijker geworden, meldt de retailketen: van persoonlijke bonusaanbiedingen tot het onder de aandacht brengen van nieuwe producten die, op basis van eerdere aankopen, interessant zijn.
Feiten en cijfers
* De app is 3 miljoen keer gedownload.
* De populairste functie is het bekijken van de bonusaanbiedingen.
app
* Het meest bekeken gerecht van dit jaar is de superromige spaghetti carbonara
* Het product dat dit jaar het vaakst – meer dan één miljoen keer - op het boodschappenlijstje werd gezet is de komkommer.
(bron: AH)
Sint en Kerst
In december viert Albert Heijn het tienjarig bestaan met klanten. Klanten die tussen 25 november en 3 december 2019 hun bonuskaart persoonlijk maken, krijgen eensinterklaascadeautje. Vanaf 6 december helpt de app klanten met het samenstellen van het kerstmenu. Zij kunnen heel makkelijk lekkere gerechten selecteren, de boodschappen op hun lijstje zetten en het menu een persoonlijke touch geven. Het kerstmenu kan vervolgens gedeeld worden met familie of vrienden.
(PvWK)
AH boodschappenlijstjes door de jaren heen
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Albert Heijn-app
- tien jaar
- gemakkelijker
- koken
- AH
- TBWA\ Neboko
- maken
- gemak
- Zaandam
- food
- boodschappen doen
- app
- smartphone
- retail
- boodschappenlijstje
- handig
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing