AH app viert 10-jarig bestaan
- Food-en-retail
- 13 nov 2019 @ 08:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingApps
- 13 nov 2019 @ 08:34
- Peter van Woensel Kooy
De Albert Heijn-app bestaat deze week tien jaar. In 2009 introduceerde Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland een app om boodschappen doen en koken gemakkelijker te maken.
Inmiddels is de app niet meer weg te denken en belangrijk onderdeel van de strategie van Albert Heijn. De app is de afgelopen jaren uitgebreid met talloze handige functies zoals mobiel zelfscan en digitaal sparen. Voor klanten is de app steeds persoonlijker geworden waardoor het gebruik wekelijks blijft toenemen.
De Albert Heijn-app begon in 2009 met de vraag ‘Kan ik je helpen’. Die vraag staat nog steeds centraal in de app. Met continue innovaties en nieuwe technologie is de app de afgelopen tien jaar steeds persoonlijker geworden, meldt de retailketen: van persoonlijke bonusaanbiedingen tot het onder de aandacht brengen van nieuwe producten die, op basis van eerdere aankopen, interessant zijn.
Feiten en cijfers
* De app is 3 miljoen keer gedownload.
* De populairste functie is het bekijken van de bonusaanbiedingen.
app
* Het meest bekeken gerecht van dit jaar is de superromige spaghetti carbonara
* Het product dat dit jaar het vaakst – meer dan één miljoen keer - op het boodschappenlijstje werd gezet is de komkommer.
(bron: AH)
Sint en Kerst
In december viert Albert Heijn het tienjarig bestaan met klanten. Klanten die tussen 25 november en 3 december 2019 hun bonuskaart persoonlijk maken, krijgen eensinterklaascadeautje. Vanaf 6 december helpt de app klanten met het samenstellen van het kerstmenu. Zij kunnen heel makkelijk lekkere gerechten selecteren, de boodschappen op hun lijstje zetten en het menu een persoonlijke touch geven. Het kerstmenu kan vervolgens gedeeld worden met familie of vrienden.
(PvWK)
AH boodschappenlijstjes door de jaren heen
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- food
- marketing
- tien jaar
- boodschappenlijstje
- retail
- boodschappen doen
- koken
- TBWA\ Neboko
- smartphone
- app
- maken
- gemakkelijker
- Albert Heijn-app
- Zaandam
- gemak
- AH
- handig
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers