Nederland Europees koploper in betalen met wearables
- Food-en-retail
- 2 dec 2019 @ 08:24
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenKassabon
- 2 dec 2019 @ 08:24
- Peter van Woensel Kooy
Volgens betalingsdienstverlener Mastercard is Nederland goed voor een derde (33 procent) van alle zogeheten wearable-transacties in Europa. Daarmee zijn we koploper in betaling met ringen, smartwatches en armbanden.
Andere hooggeplaatste Europese landen op de lijst zijn het Verenigd Koninkrijk (achttien procent), Zwitserland (acht procent) en Rusland (zeven procent). Ook wereldwijd gezien behoort Nederland tot de landen met de meeste wearable-transacties. Alleen in Australië wordt er meer gebruik van gemaakt. Buiten Australië en de Verenigde Staten (achtste plaats) zijn alle landen van de globale top 10 Europees, meldt Distrifood. Overal waar contactloze betalingen worden geaccepteerd, kunnen consumenten wearables gebruiken. Naar verwachting heeft de markt voor wearable-betaling tegen 2020 mondiaal een waarde van €30 miljard.
(bronnen: Mastercard / Distrifood, foto iWatch: Daniel Korpai / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- transacties
- betalingsdienstverlener
- prijs
- iWatch
- koploper
- kassaloos
- kassa
- Europa
- Mastercard
- retail
- contactloos
- wearable-transactie
- conversie
- Nederland
- marketing
- innovatie
- wearable
- betalen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




