Nederland Europees koploper in betalen met wearables
- Food-en-retail
- 2 dec 2019 @ 08:24
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenKassabon
- 2 dec 2019 @ 08:24
- Peter van Woensel Kooy
Volgens betalingsdienstverlener Mastercard is Nederland goed voor een derde (33 procent) van alle zogeheten wearable-transacties in Europa. Daarmee zijn we koploper in betaling met ringen, smartwatches en armbanden.
Andere hooggeplaatste Europese landen op de lijst zijn het Verenigd Koninkrijk (achttien procent), Zwitserland (acht procent) en Rusland (zeven procent). Ook wereldwijd gezien behoort Nederland tot de landen met de meeste wearable-transacties. Alleen in Australië wordt er meer gebruik van gemaakt. Buiten Australië en de Verenigde Staten (achtste plaats) zijn alle landen van de globale top 10 Europees, meldt Distrifood. Overal waar contactloze betalingen worden geaccepteerd, kunnen consumenten wearables gebruiken. Naar verwachting heeft de markt voor wearable-betaling tegen 2020 mondiaal een waarde van €30 miljard.
(bronnen: Mastercard / Distrifood, foto iWatch: Daniel Korpai / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- conversie
- wearable-transactie
- Nederland
- Mastercard
- innovatie
- marketing
- contactloos
- kassa
- prijs
- wearable
- retail
- transacties
- betalen
- iWatch
- kassaloos
- koploper
- betalingsdienstverlener
- Europa
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes