Nederland Europees koploper in betalen met wearables

 Nederland Europees koploper in betalen met wearables
  • Food-en-retail
  • 2 dec 2019 @ 08:24
  • 9490 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenKassabon

Volgens betalingsdienstverlener Mastercard is Nederland goed voor een derde (33 procent) van alle zogeheten wearable-transacties in Europa. Daarmee zijn we koploper in betaling met ringen, smartwatches en armbanden.

Andere hooggeplaatste Europese landen op de lijst zijn het Verenigd Koninkrijk (achttien procent), Zwitserland (acht procent) en Rusland (zeven procent). Ook wereldwijd gezien behoort Nederland tot de landen met de meeste wearable-transacties. Alleen in Australië wordt er meer gebruik van gemaakt. Buiten Australië en de Verenigde Staten (achtste plaats) zijn alle landen van de globale top 10 Europees, meldt Distrifood. Overal waar contactloze betalingen worden geaccepteerd, kunnen consumenten wearables gebruiken. Naar verwachting heeft de markt voor wearable-betaling tegen 2020 mondiaal een waarde van €30 miljard.
(bronnen: Mastercard / Distrifood, foto iWatch: Daniel Korpai  / Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken