Nederland Europees koploper in betalen met wearables
- Food-en-retail
- 2 dec 2019 @ 08:24
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenKassabon
- 2 dec 2019 @ 08:24
- Peter van Woensel Kooy
Volgens betalingsdienstverlener Mastercard is Nederland goed voor een derde (33 procent) van alle zogeheten wearable-transacties in Europa. Daarmee zijn we koploper in betaling met ringen, smartwatches en armbanden.
Andere hooggeplaatste Europese landen op de lijst zijn het Verenigd Koninkrijk (achttien procent), Zwitserland (acht procent) en Rusland (zeven procent). Ook wereldwijd gezien behoort Nederland tot de landen met de meeste wearable-transacties. Alleen in Australië wordt er meer gebruik van gemaakt. Buiten Australië en de Verenigde Staten (achtste plaats) zijn alle landen van de globale top 10 Europees, meldt Distrifood. Overal waar contactloze betalingen worden geaccepteerd, kunnen consumenten wearables gebruiken. Naar verwachting heeft de markt voor wearable-betaling tegen 2020 mondiaal een waarde van €30 miljard.
(bronnen: Mastercard / Distrifood, foto iWatch: Daniel Korpai / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- betalingsdienstverlener
- contactloos
- innovatie
- Nederland
- kassaloos
- Europa
- koploper
- betalen
- conversie
- marketing
- wearable-transactie
- Mastercard
- iWatch
- transacties
- retail
- wearable
- prijs
- kassa
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers