Bijzondere Hema brief

Bijzondere Hema brief
  • Food-en-retail
  • 16 mrt 2020 @ 16:20
  • 20882 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Namens veel merken wordt vandaag direct gecommuniceerd met klanten, waarin wordt gewezen op de gevolgen van de uitgebroken pandemie en de eventuele maatregelen die het merk of winkelformule neemt. De emailing aan Hema-klanten is een van de brieven die extra aankomt, door uitstekende copy en omdat geappelleerd wordt aan een familiegevoel.

DE HEMA BRIEF:

[Hoi xxx]

'Bij Hema willen we "het dagelijks leven makkelijker, beter en leuker maken". Dat krijgt in deze onzekere tijden een wat minder vrolijke lading dan dat je van Hema gewend bent. Het coronavirus raakt ons namelijk allemaal. We informeren je graag hoe we je in de winkel en op hema.nl zo goed mogelijk van dienst kunnen blijven.

Hema winkels blijven zo veel als kan open
We zien dat de maatregelen om het coronavirus terug te dringen ons dagelijks leven steeds meer beïnvloeden. Kinderen gaan niet langer naar school en mensen worden geadviseerd vooral thuis te blijven. Dat geldt ook voor ons.

Omdat we het belangrijk vinden dat ook in deze tijd Hema een vertrouwde plek in de buurt is, waar iedereen zijn eerste levensbehoeften kan krijgen, zoals dagelijkse voeding, benodigdheden voor je baby en verzorgingsproducten blijven de Hema winkels waar mogelijk open. Daar doen we met al onze collega’s ontzettend ons best voor, maar het zal de komende weken misschien niet altijd helemaal gaan zoals je van ons gewend bent. Daar vragen we dan ook je begrip voor.

De gezondheid van onze klant en onze medewerkers is het allerbelangrijkst
Daarom hebben we, toen kortgeleden het coronavirus ons land bereikte, direct een flink aantal hygiënemaatregelen genomen. Daarbij laten we ons adviseren door de richtlijnen van het RIVM. In onze winkels kun je gebruik maken van zelfscan kassa’s en overal staat aangegeven hoe we de hygiënemaatregelen zo goed mogelijk toepassen. Hierdoor is het makkelijker om snel en veilig je boodschappen te doen.

Wij bezorgen ook thuis via hema.nl
Kun of wil je momenteel liever niet naar een winkel toe? Hema.nl is natuurlijk altijd open. Daar kun je 24/7 op ons rekenen. En omdat we echt willen voorkomen dat je onnodig van huis gaat bieden we je tijdelijk aan om al je boodschappen vanaf een besteding van 15 euro gratis bij je thuis af te leveren.

Wij zijn ontzettend trots op al onze medewerkers die juist nu laten zien wat het betekent om een echt Hema hart te hebben. En we willen jou als klant bedanken voor je vertrouwen, ook in deze tijd. Laten we goed op elkaar passen en elkaar een hart onder de riem steken. En laten we samen uitkijken naar het moment dat we elkaar weer allemaal kunnen tegenkomen, gewoon in de buurt bij je vertrouwde Hema.

Tot gauw,

Team Hema'

Al onze artikelen en berichten over het corona-virus en de gevolgen voor marketing, communicatie en media raadpleegt u snel en kosteloos hier, in MarketingTribunes 'dossier corona'.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken