Fairtrade kopen bij Coop creëert kansen voor Thaise boeren
- Food-en-retail
- 23 okt 2020 @ 09:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOFood
- 23 okt 2020 @ 09:45
- Peter van Woensel Kooy
Maandag 26 oktober 2020 start de jaarlijkse Fairtrade Week bij onder andere Coop Supermarkten. Voor elk Fairtrade product dat Coop verkoopt in de Fairtrade Week, doneert de supermarktorganisatie tien cent aan Thaise boeren.
Tijdens de Fairtrade Week van 26 oktober tot en met 1 november 2020 gaan Coop en Fairtrade Original samen voor eerlijke handel. De coöperatieve supermarktorganisatie wil met de samenwerking impact maken door fairtrade extra aandacht te geven en te stimuleren. Coop-klanten profiteren tijdens de week van 25% korting op het hele Fairtrade assortiment. Bovendien gaat er van elk verkocht product 10 eurocent naar de Thaise boeren die de ingrediënten voor de curry's van Fairtrade Original verbouwen. Zo maakt Coop samen met haar klanten ’t verschil voor een betere wereld.
Samen voor een eerlijke wereld
Gerard Koning, commercieel directeur bij Coop: 'Als het om fair gaat, gaan we bij Coop verder. Tijdens de Fairtrade Week laten we zien hoe we samen ’t verschil maken. Fairtrade Original werkt met een groep kleinschalige kruidenboeren in het Noordoosten van Thailand: de Sisaket Fairtrade Farmer Group. Bij deze boeren begint de smaak van de Thaise groene, gele en rode currypasta’s in onze schappen. Per verkocht Fairtrade product doneren we 10 cent aan deze boeren. Met de opbrengst dragen we bij aan het realiseren van kassen voor de pepers, de uitbreiding van de centrale opslag en de versterking van bufferzones rondom de boerderijen.'
René Bakker, algemeen directeur bij Fairtrade Original: 'We zijn blij dat we nu voor het tweede jaar op rij samenwerken met Coop Supermarkten tijdens de Fairtrade Week. Om eerlijk eten en drinken bereikbaar te maken voor iedereen, bouwt Fairtrade Original eerlijke handelsketens waarbij we altijd langetermijnrelaties aangaan met de boerencoöperaties en verwerkers. Alleen op die manier is het mogelijk om duurzame impact te maken bij onze lokale partners. De duurzame samenwerking met Coop sluit hier naadloos op aan.'
(PvWK)
Over de Fairtrade Week
'Van 24 oktober tot en met 1 november 2020 vindt de najaarseditie van de Fairtrade Week plaats. In deze landelijke campagneweek zetten winkels, Fairtrade Gemeenten en vrijwilligers zich in voor Fairtrade producten en -producenten. Lees op coop.nl/fairslaggever hoe de opbrengst van afgelopen jaar is besteed. Voor meer informatie: www.coop.nl/fairtrade.'
(bron: FW)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- boer
- Noordoosten
- Fairtrade Week
- verschil maken
- supermarkt
- geel
- kleinschalig
- Coop
- kruidenboeren
- Thailand
- Gerard Koning
- schap
- rode currypasta
- boer
- Fairtrade Original
- smaak
- Thaise groen
- Sisaket Fairtrade Farmer Group
- groep
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes