Rapper Jacin Trill inspireert McDonald's crew

Rapper Jacin Trill inspireert McDonald's crew
  • Food-en-retail
  • 2 nov 2020 @ 08:31
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

McDonald’s heeft samen met rapper Jacin Trill een videoclip uitgebracht waarin de Big Check centraal staat. In Nederland heeft McDonald’s 255 restaurants.

Hiermee wil de restaurantketen haar ruim 20.000 medewerkers op leuke wijze inspireren om de 'gezondheidscheck en veiligheidscheck' te doen voor je de deur uitgaat naar werk. McDonald’s benadrukt hiermee dat veilig samenwerken iets is wat je met én voor elkaar doet. Deze clip volgt op de succesvolle videoclip die McDonald’s begin mei 2020 uitbracht, waarin de werkwijze ‘zet neer, stap weg en pak over’ werd geïntroduceerd door medewerkers van de restaurantketen.

Ineke Jeuster, Director People bij McDonald’s Nederland, geeft aan dat McDonald’s met deze tweede videoclip alle medewerkers opnieuw positief wil stimuleren. 'Ik ben ongelofelijk trots op onze crew die zich razendsnel aanpast aan de continu veranderende omstandigheden. Met de Big Check vragen we onze medewerkers om niet alleen op het werk maar ook thuis scherp te blijven en je verantwoordelijkheid te nemen. Voor jezelf én elkaar. Zodat we er samen alles aan doen om ieders gezondheid te beschermen.'

In de videoclip doet Jacin Trill de ‘Big Check’ voor, een veiligheidscheck die McDonald’s medewerkers thuis kunnen uitvoeren voordat ze de deur uitgaan. Zo wordt bijvoorbeeld benadrukt dat je bij klachten thuisblijft, dat je je handen goed wast en in het restaurant een mondkapje draagt. Voorganger ‘zet neer, stap weg en pak over’, een videoclip, is een grote hit is geworden onder de McDonald’s crew.

Oproepvideo Jacin Trill
Jacin Trill daagt nu crewleden uit om thuis mee te doen met de Big Check door zelf een video te maken waarmee ze op zijn nieuwe track hun dance moves laten zien. Door de video via WhatsApp met McDonald’s te delen, maken ze kans op mooie prijzen, waaronder een bijzondere McDonald’s koptelefoon. Iedereen die meedoet krijgt in elk geval een gifje met een bedankje van Jacin Trill. Zie de film hieronder.
(PvWK)

Over McDonald’s Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 20.000 medewerkers met zorg worden bereid. De gezondheid en veiligheid van gasten en werknemers hebben de hoogste prioriteit. In Nederland heeft McDonald’s 255 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.'

(bron: McDonald's)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken