Retailomzet Wehkamp stijgt 19%
- Food-en-retail
- 4 mei 2021 @ 09:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 mei 2021 @ 09:26
- Sjaak Hoogkamer
Wehkamp heeft een goed jaar achter de rug. De omzet kwam in boekjaar 20/21 uit op €766 miljoen en de retailomzet steeg met 19% in vergelijking met een jaar eerder.
Wehkamp verkocht niet alleen meer dames- en kindermode, maar het bedrijf wist ook te groeien in de nieuwe categorieën wonen, beauty en met de eigen merken. Daarnaast breidde Wehkamp haar strategische partnerschappen uit met de samenwerking met Miljuschka in damesmode. Dit jaar wist Wehkamp een toenemend aantal nieuwe klanten aan te trekken en tegelijkertijd bestaande klanten vaker te bedienen.
Graham Harris, CEO van Wehkamp: ‘We zien dat onze strategie en investeringen in het creëren van de ‘Wehkamp-winkelervaring’ leiden tot veel betere resultaten. Dankzij onze lange historie kennen we onze klanten heel goed en die kennis zetten we nu met succes in bij het samenstellen van een relevant assortiment. Door onze veelzijdigheid zijn we onderscheidend en kunnen we snel inspelen op de veranderende wensen van onze klanten.’
Wehkamp heeft naar eigen zeggen goed kunnen inspelen op de sterke verschuiving naar online winkelen als gevolg van de situatie rondom COVID-19.
Het is duidelijk dat COVID-19 een aanzienlijke impact heeft gehad op Nederlandse retailers, waaronder enkele partners van Wehkamp. In de afgelopen periode heeft Wehkamp een aantal retailpartners ondersteund, door onder andere voorraden over te nemen en te verkopen en door de producten van deze partners een prominente plek op de website van Wehkamp te geven.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
- BenBits eerste partner van 'Stop the plastic chew'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
- Unilever past duurzaamheidsclaims... 23-10-2025
- Foodinfluencer Veggilaine en Oot... 23-10-2025
- Spar breidt bereik in petrolkanaal... 22-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes




