Retailomzet Wehkamp stijgt 19%
- Food-en-retail
- 4 mei 2021 @ 09:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 mei 2021 @ 09:26
- Sjaak Hoogkamer
Wehkamp heeft een goed jaar achter de rug. De omzet kwam in boekjaar 20/21 uit op €766 miljoen en de retailomzet steeg met 19% in vergelijking met een jaar eerder.
Wehkamp verkocht niet alleen meer dames- en kindermode, maar het bedrijf wist ook te groeien in de nieuwe categorieën wonen, beauty en met de eigen merken. Daarnaast breidde Wehkamp haar strategische partnerschappen uit met de samenwerking met Miljuschka in damesmode. Dit jaar wist Wehkamp een toenemend aantal nieuwe klanten aan te trekken en tegelijkertijd bestaande klanten vaker te bedienen.
Graham Harris, CEO van Wehkamp: ‘We zien dat onze strategie en investeringen in het creëren van de ‘Wehkamp-winkelervaring’ leiden tot veel betere resultaten. Dankzij onze lange historie kennen we onze klanten heel goed en die kennis zetten we nu met succes in bij het samenstellen van een relevant assortiment. Door onze veelzijdigheid zijn we onderscheidend en kunnen we snel inspelen op de veranderende wensen van onze klanten.’
Wehkamp heeft naar eigen zeggen goed kunnen inspelen op de sterke verschuiving naar online winkelen als gevolg van de situatie rondom COVID-19.
Het is duidelijk dat COVID-19 een aanzienlijke impact heeft gehad op Nederlandse retailers, waaronder enkele partners van Wehkamp. In de afgelopen periode heeft Wehkamp een aantal retailpartners ondersteund, door onder andere voorraden over te nemen en te verkopen en door de producten van deze partners een prominente plek op de website van Wehkamp te geven.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
- Action breidt Europees netwerk verder uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




