Retailomzet Wehkamp stijgt 19%

Retailomzet Wehkamp stijgt 19%
  • Food-en-retail
  • 4 mei 2021 @ 09:26
  • 3300 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Wehkamp heeft een goed jaar achter de rug. De omzet kwam in boekjaar 20/21 uit op €766 miljoen en de retailomzet steeg met 19% in vergelijking met een jaar eerder.

Wehkamp verkocht niet alleen meer dames- en kindermode, maar het bedrijf wist ook te groeien in de nieuwe categorieën wonen, beauty en met de eigen merken. Daarnaast breidde Wehkamp haar strategische partnerschappen uit met de samenwerking met Miljuschka in damesmode. Dit jaar wist Wehkamp een toenemend aantal nieuwe klanten aan te trekken en tegelijkertijd bestaande klanten vaker te bedienen.

Graham Harris, CEO van Wehkamp: ‘We zien dat onze strategie en investeringen in het creëren van de ‘Wehkamp-winkelervaring’ leiden tot veel betere resultaten. Dankzij onze lange historie kennen we onze klanten heel goed en die kennis zetten we nu met succes in bij het samenstellen van een relevant assortiment. Door onze veelzijdigheid zijn we onderscheidend en kunnen we snel inspelen op de veranderende wensen van onze klanten.’

Wehkamp heeft naar eigen zeggen goed kunnen inspelen op de sterke verschuiving naar online winkelen als gevolg van de situatie rondom COVID-19.

Het is duidelijk dat COVID-19 een aanzienlijke impact heeft gehad op Nederlandse retailers, waaronder enkele partners van Wehkamp. In de afgelopen periode heeft Wehkamp een aantal retailpartners ondersteund, door onder andere voorraden over te nemen en te verkopen en door de producten van deze partners een prominente plek op de website van Wehkamp te geven.

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken