Coop heeft eigen DA drogisterij

Coop heeft eigen DA drogisterij
  • Food-en-retail
  • 9 jun 2021 @ 15:03
  • 11671 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Coop Supermarkten en DA Drogisterij introduceren DA select. Deze formule is speciaal voor Coop ontwikkeld en heeft een compleet assortiment drogisterijartikelen op 40 m2.

Coop en DA werkten al eerder samen op verschillende locaties. Nieuw is de introductie van de compacte, complete formule DA select in drie winkels.

De vestigingen van DA select komen vooraan in de supermarkt. Het zijn aparte winkels met eigen signatuur en een gediplomeerd drogisterijmedewerker voor advies en verkoop. Klanten rekenen hun aankopen af aan de nieuwe servicecorner van Coop waar ook andere services zoals zelfscan, PostNL en DA select hun plek hebben.

Bert Nijland, Hoofd Formulemanagement bij Coop: ‘Door de samenwerking met andere A-merken versterken we onze locaties en ons merk. We zien dat klanten graag de supermarktboodschappen combineren met de drogisterijboodschappen. Daar speelt deze formule perfect op in. Het assortiment van DA select is een aanvulling op het aanbod in ons eigen winkels. Door de nieuwe servicecorner met de zelfscan, PostNL en DA select voegen we concreet waarde toe.’

Volwaardige drogisterij

DA select voert een compleet assortiment gezondheidsartikelen als pijnstillers en vitamines. Daarnaast vinden klanten hier het volledige DA-huismerk, waaronder de make-uplijn, A-merkartikelen huidverzorging, cadeautjes en de top-10 geuren voor hem en haar.

Sylvia van Orden, Hoofd Formule van DA: ‘Met DA select realiseren we een compacte drogisterij op een beperkt vloeroppervlak. Advies en service zijn een belangrijk onderdeel van iedere DA, ook dat vinden klanten straks bij DA select. In alle winkels werken gediplomeerde medewerkers en er is plaats en gelegenheid voor persoonlijk advies. Zo geven we hier straks één of twee keer per jaar klanten de mogelijkheid geven om hun glucosegehalte, bloeddruk of cholesterol te laten meten.’

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken