Coop heeft eigen DA drogisterij
- Food-en-retail
- 9 jun 2021 @ 15:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 9 jun 2021 @ 15:03
- Sjaak Hoogkamer
Coop Supermarkten en DA Drogisterij introduceren DA select. Deze formule is speciaal voor Coop ontwikkeld en heeft een compleet assortiment drogisterijartikelen op 40 m2.
Coop en DA werkten al eerder samen op verschillende locaties. Nieuw is de introductie van de compacte, complete formule DA select in drie winkels.
De vestigingen van DA select komen vooraan in de supermarkt. Het zijn aparte winkels met eigen signatuur en een gediplomeerd drogisterijmedewerker voor advies en verkoop. Klanten rekenen hun aankopen af aan de nieuwe servicecorner van Coop waar ook andere services zoals zelfscan, PostNL en DA select hun plek hebben.
Bert Nijland, Hoofd Formulemanagement bij Coop: ‘Door de samenwerking met andere A-merken versterken we onze locaties en ons merk. We zien dat klanten graag de supermarktboodschappen combineren met de drogisterijboodschappen. Daar speelt deze formule perfect op in. Het assortiment van DA select is een aanvulling op het aanbod in ons eigen winkels. Door de nieuwe servicecorner met de zelfscan, PostNL en DA select voegen we concreet waarde toe.’
Volwaardige drogisterij
DA select voert een compleet assortiment gezondheidsartikelen als pijnstillers en vitamines. Daarnaast vinden klanten hier het volledige DA-huismerk, waaronder de make-uplijn, A-merkartikelen huidverzorging, cadeautjes en de top-10 geuren voor hem en haar.
Sylvia van Orden, Hoofd Formule van DA: ‘Met DA select realiseren we een compacte drogisterij op een beperkt vloeroppervlak. Advies en service zijn een belangrijk onderdeel van iedere DA, ook dat vinden klanten straks bij DA select. In alle winkels werken gediplomeerde medewerkers en er is plaats en gelegenheid voor persoonlijk advies. Zo geven we hier straks één of twee keer per jaar klanten de mogelijkheid geven om hun glucosegehalte, bloeddruk of cholesterol te laten meten.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes