Coop heeft eigen DA drogisterij
- Food-en-retail
- 9 jun 2021 @ 15:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 9 jun 2021 @ 15:03
- Sjaak Hoogkamer
Coop Supermarkten en DA Drogisterij introduceren DA select. Deze formule is speciaal voor Coop ontwikkeld en heeft een compleet assortiment drogisterijartikelen op 40 m2.
Coop en DA werkten al eerder samen op verschillende locaties. Nieuw is de introductie van de compacte, complete formule DA select in drie winkels.
De vestigingen van DA select komen vooraan in de supermarkt. Het zijn aparte winkels met eigen signatuur en een gediplomeerd drogisterijmedewerker voor advies en verkoop. Klanten rekenen hun aankopen af aan de nieuwe servicecorner van Coop waar ook andere services zoals zelfscan, PostNL en DA select hun plek hebben.
Bert Nijland, Hoofd Formulemanagement bij Coop: ‘Door de samenwerking met andere A-merken versterken we onze locaties en ons merk. We zien dat klanten graag de supermarktboodschappen combineren met de drogisterijboodschappen. Daar speelt deze formule perfect op in. Het assortiment van DA select is een aanvulling op het aanbod in ons eigen winkels. Door de nieuwe servicecorner met de zelfscan, PostNL en DA select voegen we concreet waarde toe.’
Volwaardige drogisterij
DA select voert een compleet assortiment gezondheidsartikelen als pijnstillers en vitamines. Daarnaast vinden klanten hier het volledige DA-huismerk, waaronder de make-uplijn, A-merkartikelen huidverzorging, cadeautjes en de top-10 geuren voor hem en haar.
Sylvia van Orden, Hoofd Formule van DA: ‘Met DA select realiseren we een compacte drogisterij op een beperkt vloeroppervlak. Advies en service zijn een belangrijk onderdeel van iedere DA, ook dat vinden klanten straks bij DA select. In alle winkels werken gediplomeerde medewerkers en er is plaats en gelegenheid voor persoonlijk advies. Zo geven we hier straks één of twee keer per jaar klanten de mogelijkheid geven om hun glucosegehalte, bloeddruk of cholesterol te laten meten.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers