Coop heeft eigen DA drogisterij
- Food-en-retail
- 9 jun 2021 @ 15:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 9 jun 2021 @ 15:03
- Sjaak Hoogkamer
Coop Supermarkten en DA Drogisterij introduceren DA select. Deze formule is speciaal voor Coop ontwikkeld en heeft een compleet assortiment drogisterijartikelen op 40 m2.
Coop en DA werkten al eerder samen op verschillende locaties. Nieuw is de introductie van de compacte, complete formule DA select in drie winkels.
De vestigingen van DA select komen vooraan in de supermarkt. Het zijn aparte winkels met eigen signatuur en een gediplomeerd drogisterijmedewerker voor advies en verkoop. Klanten rekenen hun aankopen af aan de nieuwe servicecorner van Coop waar ook andere services zoals zelfscan, PostNL en DA select hun plek hebben.
Bert Nijland, Hoofd Formulemanagement bij Coop: ‘Door de samenwerking met andere A-merken versterken we onze locaties en ons merk. We zien dat klanten graag de supermarktboodschappen combineren met de drogisterijboodschappen. Daar speelt deze formule perfect op in. Het assortiment van DA select is een aanvulling op het aanbod in ons eigen winkels. Door de nieuwe servicecorner met de zelfscan, PostNL en DA select voegen we concreet waarde toe.’
Volwaardige drogisterij
DA select voert een compleet assortiment gezondheidsartikelen als pijnstillers en vitamines. Daarnaast vinden klanten hier het volledige DA-huismerk, waaronder de make-uplijn, A-merkartikelen huidverzorging, cadeautjes en de top-10 geuren voor hem en haar.
Sylvia van Orden, Hoofd Formule van DA: ‘Met DA select realiseren we een compacte drogisterij op een beperkt vloeroppervlak. Advies en service zijn een belangrijk onderdeel van iedere DA, ook dat vinden klanten straks bij DA select. In alle winkels werken gediplomeerde medewerkers en er is plaats en gelegenheid voor persoonlijk advies. Zo geven we hier straks één of twee keer per jaar klanten de mogelijkheid geven om hun glucosegehalte, bloeddruk of cholesterol te laten meten.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




