Lancering high-end lab grown diamantjuwelenmerk Valquere
- Food-en-retail
- 17 nov 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieMarketing
- 17 nov 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
De Baunat Group lanceert nu naast het natuurlijke diamantjuwelen merk Baunat, een nieuw merk in high end lab grown juwelen: Valquere.com. Dat is bijzonder, omdat in de branche angst heerst dat zo'n lab grown diamant de natuurlijke variant zal ‘verslaan’.
Valquère betreft wederom een juwelenmerk, echter ditmaal met lab grown diamanten. Daarmee is de groep wereldwijd de eerste die naast een merk met natuurlijke diamant, ook een merk lanceert met lab grown juwelen. De juwelen worden verkocht in de e-boutique op Valquere.com en in de verschillende showrooms van de Baunat Group.
'Wij zijn niet bang voor kannibalisatie en geloven dat de twee merken perfect naast elkaar kunnen bestaan. Ieder met een eigen propositie en bijbehorende doelgroep', aldus Stefaan Mouradian, ceo van de Baunat Group.
Revolutie in de diamantindustrie
Natuurlijke diamant is van oudsher het ultieme symbool van luxe en schoonheid, maar vanwege het hoge prijskaartje niet voor iedereen toegankelijk. De vlucht die lab grown diamant de afgelopen jaren heeft genomen veroorzaakt een revolutie in de diamantindustrie. Man made diamant is meer betaalbaar en daarmee beschikbaar geraakt voor een veel grotere doelgroep. 'In de US worden lab grown diamanten meer en meer de standaard. Daar zijn momenteel al zo’n 50% van alle diamanten verlovingsringen lab grown. Die ontwikkelingen gaan zo razendsnel, daar wilden wij op inspringen. Zo ontstond het idee voor Valquère', aldus Steven Boelens, Executive Director van de Baunat Group.
Vakmanschap
Valquère combineert naar eigen zeggen ambachtelijk Europees vakmanschap met de geavanceerde technologie van lab grown diamanten. De collectie onderscheidt zich van andere lab grown diamantjuweliers door enkel het hogere segment aan te bieden. Valquère’s pay-off ‘Statement Made’ slaat op de ‘statement’ designs die aangeboden worden; grote diamanten, fantasievormen en zelfs gekleurde diamanten. Denk aan een 18kt witgouden halo ring met een 3.00 karaat fancy intense-vivid roze cushion cut diamant of 2.00 karaat solitaire oorbellen met ronde fancy intense-vivid blauwe diamanten. Daar waar dit soort stenen afkomstig uit de natuur bijzonder kostbaar zouden zijn, zijn zelfs dit soort juwelen nu relatief betaalbaar. De meeste juwelen van Valquère vallen in de prijsklasse tussen 1500 en de 4000 euro, een enkel design komt boven de 10.000 uit.
Lab Grown, de voordelen
Lab grown diamanten zijn diamanten die zijn gemaakt in een laboratorium, met behulp van geavanceerde technologie die de omstandigheden nabootst waaronder natuurlijke diamanten zich ontwikkelen. Lab grown diamanten hebben exact dezelfde chemische structuur, optische en fysische eigenschappen als een natuurlijke diamant. Enkel een expert kan met gespecialiseerde apparatuur het verschil tussen de twee detecteren. Alhoewel de branche rondom natuurlijke diamant enorme inspanningen doet op het vlak van natuurherstel en compensatie aan de lokale bevolking zijn lab grown diamanten waarschijnlijk toch ecologisch verantwoorder en duurzamer zijn dan de natuurlijke variant. Daarnaast hebben deze lab diamanten als grootste voordeel de lagere kostprijs. Hiermee wordt grotere karaatgewichten, excellente diamantkwaliteiten en zelfs de zeer zeldzame gekleurde roze en blauwe diamant beschikbaar voor een breder publiek.
Smart Luxury
De gemene deler van de ondernemingen die onder de Baunat Group vallen is de zogenaamde ‘Smart luxury factor’, waarbij elk merk een slimme luxe propositie aan haar klanten aanbiedt maar ieder vanuit een andere invalshoek, vertelt Steven Boelens: 'Zo biedt Valquère met haar lab grown aanbod maximale diamantkwaliteit & schittering voor uw budget en diamantjuwelenmerk Baunat met haar 100% natuurlijk diamant, de maximale investeringswaarde op de lange termijn.'
(PvWK)
Impressie Valquere
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kinderboekenweek: McDonalds komt opnieuw met boekje bij Happy...
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- Levi's lanceert wereldwijde campagne met Beyoncé
- [onderzoek] Jongeren waarderen discount, luxe en tweedehands
- Iglo promoot stoommaaltijden met huiskamerconcert
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn komt met fluitschaal... 09-10-2024
- Donutketen Dunkin’ in Nederland... 09-10-2024
- Rituals breidt wellbeing-concept... 09-10-2024
- Bananenredder Sunt verandert van naam09-10-2024
- Rutger Anema CMO Oot Granola08-10-2024
- Jumbo Foodmarkt Scheveningen geopend07-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing