Via Pathé statiegeld petflesjes doneren aan goede doelen
- Food-en-retail
- 16 jun 2021 @ 07:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 16 jun 2021 @ 07:00
- Nanny Kuilboer
Vanaf 1 juli 2021 komt er ook statiegeld op petflessen kleiner dan 1 liter. Pathé is vanaf die datum met 240 donatiebakken in 30 bioscopen vrijwillig inzamelpunt. Het opgehaalde statiegeld wordt gedoneerd aan Bio Vakantieoord, Stichting Jarige Job en Plastic Whale Foundation.
De bijdrage die voortkomt uit de ingezamelde flesjes wordt evenredig verdeeld onder de drie goede doelen en direct aan hen overgemaakt door Statiegeld Nederland. De doelen kunnen de donaties dus gelijk inzetten voor hun activiteiten. Bio Vakantieoord maakt een ontspannen vakantie mogelijk voor gezinnen met een meervoudig gehandicapt kind, Stichting Jarige Job maakt verjaardagen voor kinderen mogelijk die het thuis financieel iets minder breed hebben en Plastic Whale Foundation strijdt voor plasticvrije wateren. Pathé heeft voor deze aanpak gekozen omdat het goed past bij de MVO- en duurzaamheidsdoelstelling die wordt nagestreefd, namelijk de meest verantwoorde bioscoopketen van Nederland zijn.
Pathé: ‘Wij vinden het belangrijk om de leefomgeving rondom onze bioscopen schoon te houden’
Jacques Hoendervangers, Algemeen Directeur Pathé: ‘Wij zijn trots dat we vanaf 1 juli een vrijwillig inzamelpunt zijn voor de kleine petflessen. We deden al eerder pilots met het inzamelen van flesjes en zijn blij dat we nu structureel alle flesjes gemakkelijk kunnen laten recyclen via Statiegeld Nederland. MVO en duurzaamheid staan hoog op onze agenda. Wij vinden het belangrijk om de leefomgeving rondom onze bioscopen schoon te houden, en de impact van onze bedrijfsvoering op het milieu zo klein mogelijk te houden. Ook willen wij bioscoopbezoek toegankelijk maken voor iedereen, ongeacht leeftijd, inkomen, achtergrond of gezondheid. Door de donatie van de petflessen aan goede doelen te faciliteren, dragen we samen met onze bezoekers en Statiegeld Nederland niet alleen een steentje bij aan een beter milieu, maar maken we ook ontspanning toegankelijker voor mensen die daar minder makkelijk toegang toe hebben.’
Statiegeld Nederland: ‘We hopen dat dit meteen bijdraagt aan het verminderen van zwerfafval’
Raymond Gianotten, directeur van uitvoeringsorganisatie Statiegeld Nederland: ‘We zijn blij dat veel vrijwillige innamepunten, zoals Pathé, ervoor kiezen om actief plastic flesjes te gaan inzamelen. Dit draagt in een belangrijke mate bij aan het behalen van de retourdoelstelling van 90%. Het is fijn dat goede doelen hier profijt van hebben en we hopen dat dit meteen bijdraagt aan het verminderen van zwerfafval.’
Miljoenen flesjes
Pathé verkoopt jaarlijks miljoenen flesjes frisdrank. Het statiegeld bedraagt 0,15 cent per flesje. Pathé plaatst in zijn 30 bioscopen in totaal 240 donatiebakken. Bezoekers zijn vrij om de flesjes in te leveren bij Pathé en om zo te doneren aan een van de drie goede doelen of deze mee naar huis te nemen en te kiezen voor een andere inzamelplek.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing