Yogho Yogho terug van weggeweest
- Food-en-retail
- 24 nov 2021 @ 11:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMerken
- 24 nov 2021 @ 11:59
- Peter van Woensel Kooy
Maar liefst 75% van de 18-plussers kent Yogho Yogho nog van de opvallende reclames waarin absurde en hilarische situaties werden bezongen. Het merk was de afgelopen jaren minder zichtbaar en verdween eind 2020 uit het schap.
Maar nu is Yogho Yogho terug als nooit tevoren, melden de betrokken marketeers enthousiast. 'Letterlijk, want het is een plantaardige, 100% vegan zuiveldrank geworden. De humor en vrolijkheid van toen, spatten van het schap van nu!'
'De tijd is rijp om het plantaardig zuivelschap eens flink op te schudden', reageert Arjanneke Teeuw, die het merk heeft omarmd en nieuw leven heeft ingeblazen. 'Er is in dat segment nu nog geen merk dat zich echt richt op jongeren. Voor tieners ontbreekt het in dit schap aan fun, smaak en vrolijkheid. Het is dus tijd voor een merk waar ze zelf ook graag gezien mee willen worden.' Teeuw, ooit oprichter van het merk Healthy People, ging op zoek naar een frisse plantaardige variant op yoghurtdrink op basis van soja. Met smaken die een stuk minder zoet zijn dan vroeger. De rijmende smaakaanduidingen chocolado, perzikio en aarbeio zijn een knipoog naar de vrolijke merkwaarden van Yogho Yogho.
'De bewustwording over het welzijn en de gezondheid van dieren begint op steeds jongere leeftijd', weet Teeuw. 'Sowieso drinken jongeren minder zuivel dan vroeger. En plantaardige alternatieven zijn sterk in opkomst voor de jongere generaties. Maar de smaak is nog steeds de belangrijkste driver om voor een drankje te kiezen.'
Yogho Yogho is een antwoord op de veranderende behoeften van kids en jongeren, maar vult ook de vraag van ouders in, die hun kinderen graag blij houden, maar daarbij wel voor een zo gezond mogelijk product kiezen. 'We hebben smaakcombinaties gemaakt op basis van fruit en vegan ingrediënten', besluit Teeuw.
Yogho Yogho zal voor de campagne rondom deze (her)introductie samenwerken met Joe Public Take-Away Advertising en 2twintig Public Relations. Yogho Yogho-literverpakkingen stromen vanaf week 47 in bij Jumbo en de leden van SuperUnie. In Q1 staat de introductie van meeneempakjes met papieren rietjes op de planning. In het nieuwe jaar zal bovendien een campagne starten, waarin de bekende tune in een nieuw jasje weer te horen zal zijn.
Enkele van de nieuwe verpakkingen
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers