Mondelēz International lijft Chipita in
- Food-en-retail
- 13 jan 2022 @ 09:36
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 jan 2022 @ 09:36
- Sjaak Hoogkamer
Door de overname kan Mondelēz International een breed assortiment bakkerijproducten in Europa aanbieden en naar eigen zeggen ‘voldoen aan de steeds toenemende vraag in dit marktsegment.’
Door de overname brengt Mondelēz International merken zoals Cadbury en Milka samen met populaire Chipita Global S.A merken als 7Days. Chipita's producten bereiken twee miljard consumenten in meer dan 50 landen.
‘Chipita is een fantastisch bedrijf, gebouwd op sterke fundamenten door een team van getalenteerde mensen. We kijken ernaar uit om zijn werknemers, populaire merken en erfgoed te verwelkomen bij Mondelēz International. Zo bouwen we verder aan onze strategie om een wereldleider te worden in snacking en alles wat met snacken te maken heeft,’ zegt Vince Gruber, Executive Vice-President en President bij Mondelez Europe. ‘Via Chipita Global S.A. zetten we vanaf nu Mondelēz International op de kaart als producent van croissants en andere ovengebakken lekkernijen. Dit zal bijdragen aan een versnelde groei in heel Europa en ons specifiek helpen om een grotere aanwezigheid uit te bouwen in belangrijke snelgroeiende markten in Centraal- en Oost-Europa.’
Foto: Wikipedia
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
- BenBits eerste partner van 'Stop the plastic chew'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
- Unilever past duurzaamheidsclaims... 23-10-2025
- Foodinfluencer Veggilaine en Oot... 23-10-2025
- Spar breidt bereik in petrolkanaal... 22-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes




