Mondelēz International lijft Chipita in

  • Food-en-retail
  • 13 jan 2022 @ 09:36
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Door de overname kan Mondelēz International een breed assortiment bakkerijproducten in Europa aanbieden en naar eigen zeggen ‘voldoen aan de steeds toenemende vraag in dit marktsegment.’

Door de overname brengt Mondelēz International merken zoals Cadbury en Milka samen met populaire Chipita Global S.A merken als 7Days. Chipita's producten bereiken twee miljard consumenten in meer dan 50 landen.

‘Chipita is een fantastisch bedrijf, gebouwd op sterke fundamenten door een team van getalenteerde mensen. We kijken ernaar uit om zijn werknemers, populaire merken en erfgoed te verwelkomen bij Mondelēz International. Zo bouwen we verder aan onze strategie om een wereldleider te worden in snacking en alles wat met snacken te maken heeft,’ zegt Vince Gruber, Executive Vice-President en President bij Mondelez Europe. ‘Via Chipita Global S.A. zetten we vanaf nu Mondelēz International op de kaart als producent van croissants en andere ovengebakken lekkernijen. Dit zal bijdragen aan een versnelde groei in heel Europa en ons specifiek helpen om een grotere aanwezigheid uit te bouwen in belangrijke snelgroeiende markten in Centraal- en Oost-Europa.’

Foto: Wikipedia

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken