Mondelēz International lijft Chipita in
- Food-en-retail
- 13 jan 2022 @ 09:36
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 jan 2022 @ 09:36
- Sjaak Hoogkamer
Door de overname kan Mondelēz International een breed assortiment bakkerijproducten in Europa aanbieden en naar eigen zeggen ‘voldoen aan de steeds toenemende vraag in dit marktsegment.’
Door de overname brengt Mondelēz International merken zoals Cadbury en Milka samen met populaire Chipita Global S.A merken als 7Days. Chipita's producten bereiken twee miljard consumenten in meer dan 50 landen.
‘Chipita is een fantastisch bedrijf, gebouwd op sterke fundamenten door een team van getalenteerde mensen. We kijken ernaar uit om zijn werknemers, populaire merken en erfgoed te verwelkomen bij Mondelēz International. Zo bouwen we verder aan onze strategie om een wereldleider te worden in snacking en alles wat met snacken te maken heeft,’ zegt Vince Gruber, Executive Vice-President en President bij Mondelez Europe. ‘Via Chipita Global S.A. zetten we vanaf nu Mondelēz International op de kaart als producent van croissants en andere ovengebakken lekkernijen. Dit zal bijdragen aan een versnelde groei in heel Europa en ons specifiek helpen om een grotere aanwezigheid uit te bouwen in belangrijke snelgroeiende markten in Centraal- en Oost-Europa.’
Foto: Wikipedia
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing