Mondelēz International lijft Chipita in
- Food-en-retail
- 13 jan 2022 @ 09:36
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 jan 2022 @ 09:36
- Sjaak Hoogkamer
Door de overname kan Mondelēz International een breed assortiment bakkerijproducten in Europa aanbieden en naar eigen zeggen ‘voldoen aan de steeds toenemende vraag in dit marktsegment.’
Door de overname brengt Mondelēz International merken zoals Cadbury en Milka samen met populaire Chipita Global S.A merken als 7Days. Chipita's producten bereiken twee miljard consumenten in meer dan 50 landen.
‘Chipita is een fantastisch bedrijf, gebouwd op sterke fundamenten door een team van getalenteerde mensen. We kijken ernaar uit om zijn werknemers, populaire merken en erfgoed te verwelkomen bij Mondelēz International. Zo bouwen we verder aan onze strategie om een wereldleider te worden in snacking en alles wat met snacken te maken heeft,’ zegt Vince Gruber, Executive Vice-President en President bij Mondelez Europe. ‘Via Chipita Global S.A. zetten we vanaf nu Mondelēz International op de kaart als producent van croissants en andere ovengebakken lekkernijen. Dit zal bijdragen aan een versnelde groei in heel Europa en ons specifiek helpen om een grotere aanwezigheid uit te bouwen in belangrijke snelgroeiende markten in Centraal- en Oost-Europa.’
Foto: Wikipedia
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




