Etos gaat pro-actief bijdragen aan well-being

Etos gaat pro-actief bijdragen aan well-being
  • Food-en-retail
  • 2 feb 2022 @ 08:30
  • 19594 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategieMarketingCommercials

Drogisterijketen Etos heeft de afgelopen maanden gewerkt aan het aanscherpen van haar merkstrategie en grijpt het begin van dit jaar aan om hiervan de eerste creatieve uitingen met het grote publiek te delen.

Etos wil een actievere rol nemen als het gaat om het verbeteren van de well-being van haar consument. 'Waar je voorheen bij ons terecht kon met "wat je vraag ook is", willen we nu ook pro-actief inspelen op wat er op je pad komt als het gaat om je lichamelijke en geestelijke welzijn', legt Madelon Altena-Bogers, Head of Marketing Etos, uit.

'Waarom wachten tot iemand daarover een vraag heeft!? Wij bestaan al sinds 1919 en hebben de verschillende fases van het leven, met bijbehorende ups en downs, al tig keer voorbij zien komen. Met die kennis kunnen we je dus vooraf behoeden, aanspreken, de spiegel voorhouden of een steuntje in de rug bieden. Dit doen we door het bieden van de allerbeste service, door onze producten, maar nu ook met nóg meer activaties, services, samenwerkingen en andere initiatieven die écht van waarde zijn voor onze klanten.'

De nieuwe strategie komt voort uit de verwondering en bewondering die Etos na al die jaren nog altijd heeft voor het menselijk lijf. Het fysieke lijf, maar ook het mentale, onzichtbare deel van het lijf. Want realiseer je je wel eens hoe bijzonder je lijf is wanneer het ‘gewoon’ goed werkt? Je denkt er niet altijd over na, maar je lijf is iets buitengewoon magisch.

Deze liefde voor het lijf wordt onderstreept met de nieuwe merkregel van Etos: Lang leve je Lijf.

Altena-Bogers: 'We mogen best wat trotser zijn op ons bijzondere lijf: vieren hoe het ons er telkens weer doorheen sleept of juist de wens uitspreken dat het lijf ons nog lang van dienst zal zijn - of gauw weer zal herstellen. Doordat je bewust wordt van wat je lijf allemaal voor je doet, ga je het meer waarderen en hopelijk nóg beter voor je lijf zorgen. Zodat je je steeds beter voelt en nóg meer straalt. Lang leve je lijf’ dus!'

De eerste product-campagne die voortvloeit uit de nieuwe strategie is ontwikkeld door bureau Neew en wordt in week vjf gelanceerd. In deze campagne verwondert Etos zich naar eigen zeggen over de bijzondere manier waarop ons lijf zonlicht omzet naar vitamine D. Dat doet ons lijf gewoon maar eventjes! En Etos laat zien hoe je die vitamine D voorraad in stand kan houden - ook als je in de wintermaanden te weinig buiten komt.

Credits

Klant: Etos – Madelon Altena-Bogers, Wilian Hulshof, Inge Ruijgrok

Bureau: Neew

Productie: Holy Fools, Plus one

Regie: Bibian Bingen

 

 

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken