Mijn Marketing: Zoë Snijder van Hooghoudt
- Food-en-retail
- 24 mrt 2022 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodInterviewMarketing
- 24 mrt 2022 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Zoë Snijder woont in Amsterdam en werkt sinds augustus 2021 als marketing manager bij het Groningse familiebedrijf Hooghoudt, waar zij ‘een ontzettend leuk team van zes marketeers aanstuurt.’
134 JAAR
Hooghoudt? Jenever? Uit Groningen? Ja, inderdaad ja! Als Amsterdamse kreeg ik in de eerste paar weken dat ik bij Hooghoudt werkte wel vaker vragende blikken van mensen. In Groningen is Hooghoudt echt een begrip, daar staat het merk al 134 jaar bekend als ‘dé Jenevermakers’, maar in Amsterdam is dat nog niet helemaal het geval. Daarnaast krijg ik vaak de vraag of jenever niet dat drankje is wat opa altijd drinkt. Helemaal top, dit geeft mij namelijk de kans om uit te leggen dat jenever zoveel meer is en ook echt wel door jongeren gedronken wordt!
PASSIE
Ik heb altijd al een passie gehad voor goed eten en mooie dranken. Ik heb jaren lang als bartender en daarna als barmanager met de mooiste producten uit allerlei verschillende landen gewerkt. Een aantal jaar geleden ruilde ik het barleven voor het kantoorleven in, klinkt saai I know 😉. In het begin werkte ik als Brand Activation Manager voor Pernod Ricard waar ik verantwoordelijk was voor een aantal mooie merken. Nu, een paar jaar later stuur ik een mooi marketingteam aan en ook nog eens voor een oerHollands product.
OEPS
Toen ik als brand ambassador werkte voor Jameson sloot ik een partnership met Barber Shop. Ik sponsorde wat flessen en in ruil daarvoor zouden ze wat mooie social posts maken. Zonder overleg postte ze een filmpje waarin ze dronken klanten aan het scheren en knippen waren, powered by Jameson. Oeps! Toen werd ik wel even flink op mijn vingers getikt. Gelukkig werd het filmpje snel verwijderd.
HUMOR
Ik ben fan van de oude Even Apeldoorn bellen-commercials. Er zit altijd humor in en heeft een duidelijke boodschap.
Humor doet het voor mij vaak goed in reclames. Zo vind ik de onderlinge strijd tussen McDonald’s en Burger King ook altijd erg leuk! Je concurrenten zwart maken is natuurlijk niet chique, maar elkaar af en toe een beetje plagen moet kunnen.
ERGERNIS
De Koning Toto-commercial met Wesley Sneijder. Need I say more?
CONNECTIE
Consumenten willen nu meer dan ooit een connectie voelen met de merken die ze kopen. Het gaat niet alleen maar om het product, maar het gaat juist meer over de gedachte achter een merk. Waar staat het bedrijf voor en wil ik hiermee gezien of geassocieerd worden? Als je als merk over een bepaald onderwerp iets communiceert, waar je doelgroep niet helemaal achter staat, of als je bedrijfsfilosofie niet meer van deze tijd is, ben je ze al snel kwijt. Deze uitdaging is naar mijn mening wel positief. Het dwingt bedrijven namelijk om kritisch naar hun bedrijfsvoering te kijken, deze te verbeteren en zo bij te dragen aan een wat betere wereld.
CREATIEF
Merken waar ik fan van ben zijn Tony Chocolonely (wie niet 😉) en De Vegetarische Slager. Beide maken lekkere producten en hebben een mooie missie. Wat ik daarnaast aan Tony Chocolonely heel cool vindt, is dat het merk in zijn activaties - en eigenlijk in alles - heel creatief is. Daar heb ik wel een zwak voor. Hoe gekker hoe beter!
MEDIA
Ik kijk weinig ‘gewone’ tv, maar heb wel een aantal abonnementen op verschillende streamingsdiensten. Qua social media gebruik ik op het moment alleen nog maar Instagram. Het nieuws lees ik altijd online en verder vind ik het leuk om artikelen te lezen over horeca en Food & Beverage. Een favoriet mediamerk heb ik eigenlijk niet echt!
Ben je werkzaam in marketing en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
- [column] Hoe kan Black Friday ook minder black?
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- Fabulosa lanceert bijzondere allesreinigers voor Kerstmis
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024
- Hands Off lanceert sharefunding... 04-12-2024