Michelinchefs openen vakantiebestemming ter plaatse: Baro

Michelinchefs openen vakantiebestemming ter plaatse: Baro
  • Food-en-retail
  • 22 jun 2022 @ 08:46
  • 18847 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ActivatieFoodMarketing

Tussen woekerend bamboe en ruisende palmen vindt Amsterdam zijn vakantiebestemming van deze zomer. Het wordt volgens de initiatoren een retourtje Amsterdam West.

Baro is het nieuwste concept van Daalder Culinair, de Amsterdamse restaurantgroep achter onder andere sterrenrestaurant Daalder en Daalder Atelier. Baro is naar eigen zeggen het openluchtrestaurant met de wervelende energie en het relaxte karakter van de kusten van Ibiza en Tulum. Onder palmen en platanen, waar lichtsnoeren en dromenvangers tussen de takken hangen, staan de tafels vol taco’s, tostadas en kannen sangria. Langs het water wordt geborreld met streetfood, terwijl de vakantieganger in eigen stad aan gedekte tafels onder de parasol uitgebreid kan eten in de openlucht. Geen gedoe meer op Schiphol dus, lekker met vakantie in eigen land en/of stad.

Je vakantie kan nu simpelweg een retourtje Amsterdam West worden. Openluchtrestaurant Baro brengt de bohemien flair van badplaatsen op Ibiza en de energie van Tulum aan de Postjesweg. Met kleurrijk streetfood en verfrissende tequilacocktails serveert Baro een zomer vol zorgeloze vakantiedagen, beloven de initiatiefnemers vanuit Daalder.  

Hier mag de zon dan langzaam in de Amsterdamse gracht zakken, Baro leeft volgens de wetten van lege vakantiedagen. 'De plannen: eten, drinken, en met een aanloopje duiken in wat er maar op ‘t pad komt. Of het nou de rustig ruisende zee of een ondoordacht plan is. Alles is mogelijk, nietsen een mogelijkheid. Niemand kijkt eerst op de klok voordat die cocktail besteld wordt. Niet bij de tweede. En ook niet bij dat derde drankje.'

'Baro bruist, bubbelt – leeft! Elke dag. De bediening maakt bij de traditionele totopos de guacamole met macadamianoten af aan tafel. Het team gaat rond met mini tasters van de cocktails. En bij de Cazuela de Tequila, een cocktail die het beste van een Margarita en het beste van een sangria combineert, schenkt de bartender bij het serveren nog een tequila naar keuze. Iedereen drinkt zo zijn favoriete drankje. Het is immers vakantie', aldus de betrokken marketeer Rogier Bloem van RB Marketing.
Meer info staat hier.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken