CBL: 'Nog geen concrete plannen om blokkadeschade te verhalen'

CBL: 'Nog geen concrete plannen om blokkadeschade te verhalen'
  • Food-en-retail
  • 5 jul 2022 @ 15:18
  • 13881 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PolitiekDistributie

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel zegt namens de supermarkten dat er nog geen concrete plannen zijn of de opgelopen schade door de blokkades verhaald gaat worden. Die legden de distributie van voedsel tijdelijk plat.

Het CBL behartigt de collectieve belangen van de Nederlandse supermarktbranche en foodservicebedrijven.

Blokkade distributiecentra
'Alles ligt nog open. Het zou een optie kunnen zijn, maar we kunnen daar nog niet heel veel over zeggen. Ook niet over hoeveel schade het oplevert', zegt men op de NOS, 'Het CBL houdt de situatie in de gaten.' De branchevereniging zei eerder vandaag dat de oproep van gisteren om de blokkades zo snel mogelijk op te heffen, blijft staan. De supermarktkoepel zegt er alles aan te doen om de schappen gevuld te houden, maar vooral bij versproducten ontstaan problemen. Intussen duiken er lege schappen op zoals bij supermarkten in Hilversum.

Lege schappen
Bij de Jumbo en de Albert Heijn zijn er hier lege plekken te zien op de groenteafdeling en bij de vleeswaren. Lege schappen zijn de nachtmerrie van elke retailmarketeer en dat is hetgeen waarmee de boze boeren dreigen. Zij zijn woedend vanwege het in hun ogen afkappen van toekomstperspectief door de Nederlandse politiek. Ook twee distributiecentra van de Aldi worden intussen geblokkeerd: in Drachten en Deventer. Dat brengt het totaal op twaalf bevestigde blokkades van DC's. 
(PvWK, bronnen: CBL, NHD en NOS| foto: Jos Bosboom / Creative Commons)

 

[update] Intussen worden verschillende blokkades opgeheven.
Volg hier het live blog
(bron: Parool)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken