CBL: 'Nog geen concrete plannen om blokkadeschade te verhalen'
- Food-en-retail
- 5 jul 2022 @ 15:18
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PolitiekDistributie
- 5 jul 2022 @ 15:18
- Peter van Woensel Kooy
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel zegt namens de supermarkten dat er nog geen concrete plannen zijn of de opgelopen schade door de blokkades verhaald gaat worden. Die legden de distributie van voedsel tijdelijk plat.
Het CBL behartigt de collectieve belangen van de Nederlandse supermarktbranche en foodservicebedrijven.
Blokkade distributiecentra
'Alles ligt nog open. Het zou een optie kunnen zijn, maar we kunnen daar nog niet heel veel over zeggen. Ook niet over hoeveel schade het oplevert', zegt men op de NOS, 'Het CBL houdt de situatie in de gaten.' De branchevereniging zei eerder vandaag dat de oproep van gisteren om de blokkades zo snel mogelijk op te heffen, blijft staan. De supermarktkoepel zegt er alles aan te doen om de schappen gevuld te houden, maar vooral bij versproducten ontstaan problemen. Intussen duiken er lege schappen op zoals bij supermarkten in Hilversum.
Lege schappen
Bij de Jumbo en de Albert Heijn zijn er hier lege plekken te zien op de groenteafdeling en bij de vleeswaren. Lege schappen zijn de nachtmerrie van elke retailmarketeer en dat is hetgeen waarmee de boze boeren dreigen. Zij zijn woedend vanwege het in hun ogen afkappen van toekomstperspectief door de Nederlandse politiek. Ook twee distributiecentra van de Aldi worden intussen geblokkeerd: in Drachten en Deventer. Dat brengt het totaal op twaalf bevestigde blokkades van DC's.
(PvWK, bronnen: CBL, NHD en NOS| foto: Jos Bosboom / Creative Commons)
[update] Intussen worden verschillende blokkades opgeheven.
Volg hier het live blog (bron: Parool)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers