CBL: 'Nog geen concrete plannen om blokkadeschade te verhalen'
- Food-en-retail
- 5 jul 2022 @ 15:18
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PolitiekDistributie
- 5 jul 2022 @ 15:18
- Peter van Woensel Kooy
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel zegt namens de supermarkten dat er nog geen concrete plannen zijn of de opgelopen schade door de blokkades verhaald gaat worden. Die legden de distributie van voedsel tijdelijk plat.
Het CBL behartigt de collectieve belangen van de Nederlandse supermarktbranche en foodservicebedrijven.
Blokkade distributiecentra
'Alles ligt nog open. Het zou een optie kunnen zijn, maar we kunnen daar nog niet heel veel over zeggen. Ook niet over hoeveel schade het oplevert', zegt men op de NOS, 'Het CBL houdt de situatie in de gaten.' De branchevereniging zei eerder vandaag dat de oproep van gisteren om de blokkades zo snel mogelijk op te heffen, blijft staan. De supermarktkoepel zegt er alles aan te doen om de schappen gevuld te houden, maar vooral bij versproducten ontstaan problemen. Intussen duiken er lege schappen op zoals bij supermarkten in Hilversum.
Lege schappen
Bij de Jumbo en de Albert Heijn zijn er hier lege plekken te zien op de groenteafdeling en bij de vleeswaren. Lege schappen zijn de nachtmerrie van elke retailmarketeer en dat is hetgeen waarmee de boze boeren dreigen. Zij zijn woedend vanwege het in hun ogen afkappen van toekomstperspectief door de Nederlandse politiek. Ook twee distributiecentra van de Aldi worden intussen geblokkeerd: in Drachten en Deventer. Dat brengt het totaal op twaalf bevestigde blokkades van DC's.
(PvWK, bronnen: CBL, NHD en NOS| foto: Jos Bosboom / Creative Commons)
[update] Intussen worden verschillende blokkades opgeheven.
Volg hier het live blog (bron: Parool)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes