Zalando lanceert maatinclusieve schoenencollectie
- Food-en-retail
- 1 mei 2023 @ 07:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappijMarketing
- 1 mei 2023 @ 07:30
- Nanny Kuilboer
Zalando lanceert op 8 mei 2023 een maatinclusieve schoenencollectie in samenwerking met zeven designermerken in de maten 35 tot en met 46. Zalando ondersteunde de designermerken met een investering in schoenmallen om extra maten mogelijk te maken als aanvulling op hun gebruikelijke assortiment.
De zeven designermerken zijn: het Amsterdamse Filling Pieces, Rejina Pyo, Holzweiler, Misbhv, Elleme, GCDS en Eckhaus Latta. De ‘statementcollectie’ zal verkrijgbaar zijn in alle 25 Europese markten waar Zalando actief is.
Schoenmallen buiten het typische maatbereik van 36 tot 41
Het idee voor de collectie kwam voort uit een gesprek met de Helsinki Pride-community, waarvan Zalando al enkele jaren sponsor is. Het leidde tot het inzicht dat veel mensen in de queer-community, zoals transvrouwen of dragqueens, moeite hebben om schoenen in hun maat te vinden, vooral als het gaat om statementschoenen. Voor kleinere designermerken kan het aanbieden van inclusieve maten een uitdaging zijn, vanwege de kosten die gepaard gaan met de productie van extra schoenmallen buiten het typische maatbereik van 36 tot 41 voor damesschoenen. Om deze uitdaging te helpen overwinnen, heeft Zalando de zeven designermerken die de collectie hebben samengesteld een geldinvestering gegeven voor de productie van schoenmallen voor inclusieve maten. Met de nieuwe mallen kunnen de merken in de toekomst zelfstandig maatinclusieve collecties blijven creëren en meer merken inspireren om ook in hun voetsporen te treden.
Diversiteit en Inclusiviteit-strategie: aangepaste modecollecties, genderless mode en het aantal black-owned-merken op Zalando
Lena-Sophie Röper, Director Designer & Luxury bij Zalando: ‘De collectie past in Zalando's visie om het startpunt voor mode te zijn dat iedereen verwelkomt. Met de D&I-strategie Do Better committeert het bedrijf zich aan het bieden van een divers assortiment voor ondervertegenwoordigde groepen door productkeuzes en doordachte ervaringen aan te bieden in elke categorie op het gebied van prijs, maat en stijl. De inclusieve schoenencollectie is een voorbeeld van hoe Zalando de diversiteit van zijn klanten wil vieren en vertegenwoordigen. Andere recente initiatieven zijn de introductie van aangepaste modecollecties, genderless mode en het streven om het aantal black-owned-merken op Zalando te vergroten.’ De collectie gaat vergezeld van een marketingcampagne genaamd Walk a Mile.
Lees ook: Scapino introduceert hakken tot en met 46.
Global VP Marketing bij Zalando Ralph Rijks spreekt tijdens de 7e editie van Nima Marketing Day op donderdag 15 juni 2023 in DeFabrique in Utrecht. Reserveer hier uw ticket voor NMD23 en kijk voor meer informatie over het programma en de sprekers op nimamarketingday.nl.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




