Zalando lanceert maatinclusieve schoenencollectie
- Food-en-retail
- 1 mei 2023 @ 07:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappijMarketing
- 1 mei 2023 @ 07:30
- Nanny Kuilboer
Zalando lanceert op 8 mei 2023 een maatinclusieve schoenencollectie in samenwerking met zeven designermerken in de maten 35 tot en met 46. Zalando ondersteunde de designermerken met een investering in schoenmallen om extra maten mogelijk te maken als aanvulling op hun gebruikelijke assortiment.
De zeven designermerken zijn: het Amsterdamse Filling Pieces, Rejina Pyo, Holzweiler, Misbhv, Elleme, GCDS en Eckhaus Latta. De ‘statementcollectie’ zal verkrijgbaar zijn in alle 25 Europese markten waar Zalando actief is.
Schoenmallen buiten het typische maatbereik van 36 tot 41
Het idee voor de collectie kwam voort uit een gesprek met de Helsinki Pride-community, waarvan Zalando al enkele jaren sponsor is. Het leidde tot het inzicht dat veel mensen in de queer-community, zoals transvrouwen of dragqueens, moeite hebben om schoenen in hun maat te vinden, vooral als het gaat om statementschoenen. Voor kleinere designermerken kan het aanbieden van inclusieve maten een uitdaging zijn, vanwege de kosten die gepaard gaan met de productie van extra schoenmallen buiten het typische maatbereik van 36 tot 41 voor damesschoenen. Om deze uitdaging te helpen overwinnen, heeft Zalando de zeven designermerken die de collectie hebben samengesteld een geldinvestering gegeven voor de productie van schoenmallen voor inclusieve maten. Met de nieuwe mallen kunnen de merken in de toekomst zelfstandig maatinclusieve collecties blijven creëren en meer merken inspireren om ook in hun voetsporen te treden.
Diversiteit en Inclusiviteit-strategie: aangepaste modecollecties, genderless mode en het aantal black-owned-merken op Zalando
Lena-Sophie Röper, Director Designer & Luxury bij Zalando: ‘De collectie past in Zalando's visie om het startpunt voor mode te zijn dat iedereen verwelkomt. Met de D&I-strategie Do Better committeert het bedrijf zich aan het bieden van een divers assortiment voor ondervertegenwoordigde groepen door productkeuzes en doordachte ervaringen aan te bieden in elke categorie op het gebied van prijs, maat en stijl. De inclusieve schoenencollectie is een voorbeeld van hoe Zalando de diversiteit van zijn klanten wil vieren en vertegenwoordigen. Andere recente initiatieven zijn de introductie van aangepaste modecollecties, genderless mode en het streven om het aantal black-owned-merken op Zalando te vergroten.’ De collectie gaat vergezeld van een marketingcampagne genaamd Walk a Mile.
Lees ook: Scapino introduceert hakken tot en met 46.
Global VP Marketing bij Zalando Ralph Rijks spreekt tijdens de 7e editie van Nima Marketing Day op donderdag 15 juni 2023 in DeFabrique in Utrecht. Reserveer hier uw ticket voor NMD23 en kijk voor meer informatie over het programma en de sprekers op nimamarketingday.nl.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn start pfas vrije pannenspaaractie
- Marketeer Dings: 'Ben & Jerry's Chunky Experience pop-up groot...
- Primark lanceert collectie met superster Rita Ora
- Onderzoek: retailers zien AI vooral als kans
- [onderzoek] Nederlanders besteden recordbedrag aan consumptie...
- Hornbach opnieuw beste bouwmarkt
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [interview] Regio Utrecht in teken... 29-09-2023
- Op wereldreis met whisky29-09-2023
- Jumbo biedt kletsboeketten aan... 28-09-2023
- Ondanks dip in kwartaal: online... 28-09-2023
- Iconische Citroën 2CV blaast 75... 28-09-2023
- Remake GiG Hard Seltzer van... 27-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing