Koen Regout versterkt Brandt & Levie als nieuwe CEO

- Food-en-retail
- 26 mei 2023 @ 08:51
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketingPersonalia
- 26 mei 2023 @ 08:51
- Peter van Woensel Kooy
Koen Regout is in mei aangetreden als de nieuwe CEO van de missie-gedreven worstmakerij Brandt & Levie. Samen met de huidige eigenaren wil hij van Brandt & Levie hèt verantwoorde worstenmerk van Europa maken.
Regout was voorheen managing director bij Koninklijke Verkade en werkte onder andere voor Artsen Zonder Grenzen. De huidige directeur en oprichter Geert van Wersch draagt met vertrouwen de leiding over, zowel hij als medeoprichters Samuel Levie en Jiri Brandt blijven vanzelfsprekend nauw betrokken.
Brandt & Levie is in 2011 opgericht met naar eigen zeggen als doel 'mensen te inspireren beter vlees te eten'. In de eigen Amsterdamse worstmakerij wordt worst gemaakt van uitsluitend vlees van boerderijen met oog voor dier en milieu. De worsten van Brandt & Levie zijn inmiddels een begrip en verkrijgbaar bij talloze restaurants en speciaalzaken door heel Nederland en inmiddels ook in Duitsland, België en Oostenrijk.
Van Wersch: 'Ik ben ontzettend trots op waar we nu staan, een prachtige productielocatie, met een fantastisch team dat geweldige producten maakt. We zien volop kansen en daarbij zochten we een directeur met de hierbij horende kennis en ervaring. Koen heeft een brede commerciële én maatschappelijke achtergrond. Deze combinatie geeft ons veel vertrouwen dat hij naast commercieel inzicht ook intrinsiek gedreven is om de wereld mooier achter te laten. Wat ons betreft de perfecte directeur voor Brandt & Levie.'
1 miljoen groeikapitaal opgehaald
Begin 2023 haalde Brandt & Levie 1 miljoen euro groeikapitaal op met een sharefunding-campagne. Doel is daar volgens het foodmerk mee om meer mensen aan te sporen 'te kiezen voor verantwoord vlees, door uitbreiding van (internationale) distributie en ontwikkeling van de allerlekkerste plantaardige worst.'
Regout vult aan: 'Ik ben onder de indruk van wat de mannen met hun team hebben neergezet en kijk er naar uit de missie van Brandt & Levie samen nog verder uit te dragen.'
Samuel Levie, Jiri Brandt en Geert van Wersch blijven zowel strategisch als operationeel betrokken bij het foodmerk. Levie: 'Vanaf dag één reflecteren wij als vleesbedrijf op onze rol in het voedselsysteem, iets wat in de sector helaas niet vanzelfsprekend is. We vinden het fantastisch dat Koen met ons de impact nog groter en positiever gaat maken. Koen heeft met zijn commerciële achtergrond en brede bedrijfskundige ervaring de nodige kennis in huis om Brandt & Levie door deze volgende fase van groei te begeleiden.'
(PvWK)
foto boven v.l.n.r.: Samuel Levie, Koen Regout en Geert van Wersch
Over Brandt & Levie
'Brandt & Levie werd twaalf jaar geleden opgericht door drie chefs met de missie om lokaal de lekkerste worst en vleeswaren te maken en daarmee mensen te overtuigen beter vlees te eten. De vrienden Geert, Jiri en Samuel hadden bij de beste Italiaanse worstmakers gewerkt en de fijne kneepjes van het vak geleerd. Helaas zagen ze ook hoe andere Italiaanse bedrijven op grote schaal industrieel gehouden Nederlands varken verwerkten tot delicatessen die vervolgens werden verkocht op de Nederlandse markt. Delicatessen die eigenlijk geen delicatessen mogen heten. De mannen vonden dat het anders en beter moest en begonnen in Amsterdam een eigen worstmakerij die uitsluitend met vlees werkt dat afkomstig is van boerderijen met oog voor dier en milieu. Zo werken ze direct samen met vooruitstrevende “gold label” boerderijen en is een groot deel van het assortiment biologisch gecertificeerd.'
(bron: Food Cabinet)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Jiri Brandt
- CEO
- Koen Regout
- Samuel Levie
- oprichter
- merk
- worst
- Artsen Zonder Grenzen
- Koninklijke Verkade
- Brandt & Levie
- food
- managing director
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- McDonald’s introduceert Old... 18-03-2025
- Kruidvat stoot bol van troon als... 18-03-2025
- Heineken zoekt wereldwijd naar... 17-03-2025
- Ikea Nederland verwelkomt op... 17-03-2025
- Protest tegen 'bedrieglijk groene'... 17-03-2025
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center