Albert Heijn oogst 16x bij 'Beste Product van het Jaar'-verkiezing

- Food-en-retail
- 21 dec 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingAwards
- 21 dec 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Bij de recente verkiezing ‘Beste Product van het Jaar’ is Albert Heijn op basis van stemmen van consumenten met zestien eigen-merkproducten als 'beste' uit de bus gekomen in hun categorie. Daarbij is de AH Sprank-appel gekozen tot de overall winnaar van de gehele verkiezing.
Na het winnen de Vegan Award Beste Productlijn voor AH Terra en de titel Gekozen Huismerkproduct van het Jaar voor 20 producten, valt Albert Heijn nu voor de derde keer in korte tijd in de prijzen met het eigen merk.
'We zijn ontzettend blij dat zoveel van onze producten de prijs voor 'Beste Product van het Jaar’ hebben gewonnen', aldus Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn. 'We werken er continu aan om onze eigen-merkproducten lekkerder, duurzamer, gezonder en betaalbaarder te maken. Dat zoveel mensen hiervoor hun waardering hebben uitgesproken is heel bijzonder en een hele mooie erkenning.'
Eigen-merkproducten van topkwaliteit ontwikkelen is naar eigen zeggen een speerpunt bij Albert Heijn. 'Betaalbaarheid en gezondheid spelen hierbij een belangrijke rol en dat is terug te zien in de lijst met winnende producten. Gezonde alternatieven zoals AH Snoepgroente radijsmix en de AH Appelmoes 0% zijn gekozen als beste product in hun categorie. Daarnaast zijn vijf Prijsfavorieten uitgeroepen tot winnaars, waaronder de AH Basis maaltijdsalade pittige kip en de AH Frisse fruitdrank appel perzik.'
AH Sprank overall winnaar
De AH Sprank-appel (in goed Nederlands niet in kapitalen gespeld) kreeg dit jaar de hoogste waardering van consumenten en is daarom het komende jaar het ‘Beste Product van het Jaar’ overall. Sinds de introductie in 2020 wordt de AH Sprank geroemd om de karakteristieke smaak: sappig, volzoet met een licht zuurtje en een bite. AH Sprank is exclusief ontwikkeld en verkrijgbaar bij Albert Heijn en groeit bij Nederlandse telers die zijn aangesloten bij het eigen ‘Beter voor Natuur & Boer’-programma.
Beste product van het jaar In totaal deden 228 producten mee in de strijd en meer dan 57.000 consumenten hebben via de website www.besteproductvanhetjaar.nl hun favoriete product beoordeeld. Daarmee is deze verkiezing één van de grootste consumentenonderzoeken in Nederland, waarbij de consument directe invloed heeft op de uitslag.
Hieronder staan de Beste Producten van het Jaar van Albert Heijn op een rijtje. Alle prijswinnende producten van Albert Heijn zijn te vinden op AH.nl/prijswinnaars, meldt de retailer of hier.
(PvWK).
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merk
- label
- Appie
- Albert Heijn
- verkiezing
- overall
- 16
- trots
- Constantijn Ninck Blok
- Albert Heijn
- directeur merchandising & formats
- Beste Product van het Jaar
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers