John de Mol bovenaan DeMedia100

John de Mol bovenaan DeMedia100
  • Media
  • 28 nov 2013 @ 09:30
  • 18503 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisiePrint

DeMedia100 is weer bekend. John de Mol is wederom verkozen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse media. In de top-10 vinden enkele interessante verschuivingen plaats.

Op 27 november is tijdens een diner voor genomineerden bij NRC Media in Amsterdam de derde editie van DeMedia100 bekendgemaakt; de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media. Net als bij de eerste twee edities staan John de Mol en Matthijs van Nieuwkerk respectievelijk op de plaatsen 1 en 2. De nummer drie van de afgelopen twee jaren – Joop van den Ende – moet plaats maken voor een nieuwe nummer drie uit een nieuwe generatie; Alexander Klöpping. 

Het was een bont gezelschap aan tafel bij NRC Media in Amsterdam bij het eerste DeMedia100 Diner. Bont en invloedrijk, want genodigd waren alle 273 genomineerden voor deze ranglijst. Er zaten 27 mensen uit DeMedia100 aan tafel en drie van hen – Joris van Heukelom, Derk Sauer en Bert Habets – gaven hun visie op de ontwikkeling van de media.

DeMedia100 editie 2014

1 (1) John de Mol
2 (2) Matthijs van Nieuwkerk
3 (4) Alexander Klöpping
4 (3) Joop van den Ende
5 (6) Linda de Mol
6 (5) Reinout Oerlemans
7 (8) Christian van Thillo
8 (10) Erland Galjaard
9 (19) Bert Habets
10 (7) Derk Sauer 

Bekijk de complete lijst hier

DeMedia100 is een initiatief van Het Nederlands MediaNetwerk en wordt uitgevoerd in samenwerking met marktonderzoekbureau MediaTest.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken