Politieke zorgen over gokzender SBS
- Media
- 21 nov 2013 @ 09:06
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisiePolitiek
- 21 nov 2013 @ 09:06
- Redactie Media
Politiek Den Haag is niet blij met de uitgelekte plannen van SBS Broadcasting om een gokzender te starten. PvdA-Kamerlid Mei Li Vos heeft aan staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie Kamervragen gesteld over de voorgenomen lancering door SBS.
Plannen voor een goksite werden onthuld door het AD, dat inzicht zegt te hebben gehad een strategisch plan voor de komende jaren. De eerste jaren - tot regels met betrekking tot kansspelen worden versoepeld - zou de zender zich op vrouwen richten, daarna wordt de zender omgevormd tot gokzender.
Volgens Vos is televisie bij uitstek laagdrempelig. 'Het voorkomen van gokverslaving moet centraal staan in ons kansspelbeleid', stelt de politica.
Vos wil weten of Teeven van plan is beperkingen aan te brengen in de nieuwe wet ten aanzien van de aard van de aanvragers, zoals tv-zenders. Ook pleit ze in het Kamervragen voor een verbod op reclame voor online gokken.
Vos zegt verder: 'De PvdA heeft het nieuws dat televisiemaatschappij SBS een gokzender wil opzetten met kritische blik ontvangen. Aanbod schept vraag en een gokzender op tv is laagdrempelig en zal ongetwijfeld tot meer gokken leiden. Dit vind ik een zorgwekkende ontwikkeling. Daarom heb ik de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie om opheldering gevraagd. Het voorkomen van gokverslaving moet centraal staan in ons kansspelbeleid. Het toestaan van tv-reclame voor (online) gokken is dan ook niet verstandig. Ik wil graag weten of de staatssecretaris van plan is om actie te ondernemen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers