Politieke zorgen over gokzender SBS
- Media
- 21 nov 2013 @ 09:06
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisiePolitiek
- 21 nov 2013 @ 09:06
- Redactie Media
Politiek Den Haag is niet blij met de uitgelekte plannen van SBS Broadcasting om een gokzender te starten. PvdA-Kamerlid Mei Li Vos heeft aan staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie Kamervragen gesteld over de voorgenomen lancering door SBS.
Plannen voor een goksite werden onthuld door het AD, dat inzicht zegt te hebben gehad een strategisch plan voor de komende jaren. De eerste jaren - tot regels met betrekking tot kansspelen worden versoepeld - zou de zender zich op vrouwen richten, daarna wordt de zender omgevormd tot gokzender.
Volgens Vos is televisie bij uitstek laagdrempelig. 'Het voorkomen van gokverslaving moet centraal staan in ons kansspelbeleid', stelt de politica.
Vos wil weten of Teeven van plan is beperkingen aan te brengen in de nieuwe wet ten aanzien van de aard van de aanvragers, zoals tv-zenders. Ook pleit ze in het Kamervragen voor een verbod op reclame voor online gokken.
Vos zegt verder: 'De PvdA heeft het nieuws dat televisiemaatschappij SBS een gokzender wil opzetten met kritische blik ontvangen. Aanbod schept vraag en een gokzender op tv is laagdrempelig en zal ongetwijfeld tot meer gokken leiden. Dit vind ik een zorgwekkende ontwikkeling. Daarom heb ik de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie om opheldering gevraagd. Het voorkomen van gokverslaving moet centraal staan in ons kansspelbeleid. Het toestaan van tv-reclame voor (online) gokken is dan ook niet verstandig. Ik wil graag weten of de staatssecretaris van plan is om actie te ondernemen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes