FOX schrapt twee sportprogramma's
- Media
- 28 mei 2014 @ 10:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieSportMediastrategie
- 28 mei 2014 @ 10:55
- Redactie Media
Twee sportprogramma's keren het komende tv-seizoen niet terug op het open net van FOX. De zender voelt zich genoodzaakt te stoppen met de programma's FOX Voetbal op maandagavond en het dagelijkse sportjournaal.
'Bij de start in augustus vorig jaar hadden we wat andere verwachtingen', laat woordvoerder Maarten van Rooijen weten aan AD. Naast de tegenvallende kijkcijfers speelt ook mee dat FOX onlangs de samenvattingen van de Eredivisie voor de komende drie jaar verspeelde aan de NOS.
Van Rooijen: 'Sport krijgt een minder prominente plek. We zetten nu meer in op een brede, algemene entertainmentzender. Als in 2017 de rechten vrijkomen, bekijken we het opnieuw.' Hij kan berichten over het ontslag van vijftien mensen tegenover AD niet bevestigen. 'Zij zijn in dienst bij de producent.'
FOX is onderdeel van Eredivisie Media & Marketing, het mediabedrijf van FOX International Channels, de 18 eredivisieclubs, Endemol en de KNVB. Hieronder vallen ook de abonneezenders FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- televisie
- AD
- kanaal
- Maarten van Rooijen
- voetbal
- Eredivisie
- programma's
- sportjournaal
- sport
- open net
- zender
- FOX
- voetbalrechten
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

