Roozeboom en Snel starten Futuro Uitgevers
- 2 mrt 2015 @ 10:14
- Redactie Media
Marcel Roozeboom en Maarten Snel zijn een nieuwe uitgeverij gestart: Futuro Uitgevers. Ze spreken zelf van 'een moderne, op de toekomst gerichte multimediale uitgeverij die vanuit de inhoud de samenwerking aangaat met experts en auteurs'.
Futuro Uitgevers wil via sales- en marketingpartners de multimediale verbinding maken met de eindgebruikers. 'Wij doen dit via boeken, e-books, apps, e-learning en events en zijn primair actief op het gebied van management- en ICT-informatie voor professionals, studenten en consumenten', laat Roozeboom weten. 'Onze boeken en e-books zijn verkrijgbaar via alle boekhandels in Nederland, waaronder Managementboek.nl en Bol.com. De eerste producten verschijnen vanaf half maart, te beginnen met het boek "Het Flitsbrein" van Bert Overbeek. De ambitie is om dit jaar 15 tot 20 titels uit te brengen.'
Marcel Roozeboom (foto) werkt al zo’n vijfentwintig jaar in de mediawereld. Eerst als hoofdredacteur van diverse ICT-titels (tijdschriften, websites en events) bij IDG Nederland en later als uitgever, waarvan de laatste vijf jaar als senior uitgever bij BIM Media (het vroegere Sdu Uitgevers). Hier was hij onder andere verantwoordelijk voor de management- en ICT-boeken bij de imprint Academic Service. Roozeboom heeft diverse concepten voor tijdschriften, boeken, events en websites succesvol in de markt gezet en beschikt over een uitgebreid relatienetwerk in btb-markt.
Maarten Snel werkte de afgelopen tien jaar in de uitgeefbranche bij BIM Media. Als marketeer heeft hij zich de multimediale mogelijkheden eigen gemaakt in de zeer veranderde ICT-markt met uitgaven als AutomatiseringGids. Het laatste jaar was Snel als adjunct-uitgever verantwoordelijk voor de ICT-boeken bij de imprint Academic Service en de ontwikkeling van ICT-evenementen. Hierbij stond de contentmarketing tussen magazines, boeken, online en events centraal.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Sdu
- Futuro Uitgevers
- Maarten Snel
- marketing
- imprint
- Marcel Roozeboom
- e-books
- Academic Service
- multimedia
- uitgever
- BIM Media
- Futuro
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

