Roozeboom en Snel starten Futuro Uitgevers
- 2 mrt 2015 @ 10:14
- Redactie Media
Marcel Roozeboom en Maarten Snel zijn een nieuwe uitgeverij gestart: Futuro Uitgevers. Ze spreken zelf van 'een moderne, op de toekomst gerichte multimediale uitgeverij die vanuit de inhoud de samenwerking aangaat met experts en auteurs'.
Futuro Uitgevers wil via sales- en marketingpartners de multimediale verbinding maken met de eindgebruikers. 'Wij doen dit via boeken, e-books, apps, e-learning en events en zijn primair actief op het gebied van management- en ICT-informatie voor professionals, studenten en consumenten', laat Roozeboom weten. 'Onze boeken en e-books zijn verkrijgbaar via alle boekhandels in Nederland, waaronder Managementboek.nl en Bol.com. De eerste producten verschijnen vanaf half maart, te beginnen met het boek "Het Flitsbrein" van Bert Overbeek. De ambitie is om dit jaar 15 tot 20 titels uit te brengen.'
Marcel Roozeboom (foto) werkt al zo’n vijfentwintig jaar in de mediawereld. Eerst als hoofdredacteur van diverse ICT-titels (tijdschriften, websites en events) bij IDG Nederland en later als uitgever, waarvan de laatste vijf jaar als senior uitgever bij BIM Media (het vroegere Sdu Uitgevers). Hier was hij onder andere verantwoordelijk voor de management- en ICT-boeken bij de imprint Academic Service. Roozeboom heeft diverse concepten voor tijdschriften, boeken, events en websites succesvol in de markt gezet en beschikt over een uitgebreid relatienetwerk in btb-markt.
Maarten Snel werkte de afgelopen tien jaar in de uitgeefbranche bij BIM Media. Als marketeer heeft hij zich de multimediale mogelijkheden eigen gemaakt in de zeer veranderde ICT-markt met uitgaven als AutomatiseringGids. Het laatste jaar was Snel als adjunct-uitgever verantwoordelijk voor de ICT-boeken bij de imprint Academic Service en de ontwikkeling van ICT-evenementen. Hierbij stond de contentmarketing tussen magazines, boeken, online en events centraal.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Futuro
- Maarten Snel
- imprint
- e-books
- Sdu
- Marcel Roozeboom
- marketing
- uitgever
- Futuro Uitgevers
- Academic Service
- BIM Media
- multimedia
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing