Lennard Hoogenraad vertrekt bij TMG

Lennard Hoogenraad vertrekt bij TMG
  • Media
  • 15 feb 2017 @ 11:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MobileMediaPersonaliaDagbladuitgevers

Lennard Hoogenraad, COO van TMG Landelijke Media, vertrekt bij Telegraaf Media Group. Als gevolg van de in 2016 aangekondigde herstructurering van TMG zijn de directie en Hoogenraad van TMG Landelijke Media (TLM) 'in goed overleg' overeengekomen dat de COO per 1 februari de organisatie heeft verlaten.

Lennard Hoogenraad realiseerde bij TMG Landelijke Media een aantal nieuwe digitale platforms gelieerd aan de kernmerken Vrouw.nl,  Telesport.nl en DFT. Daarnaast werd invulling gegeven aan de realisatie van de merkstrategie via onder meer partnerships tussen DFT en SingularityU-NL en VraagHugo. Ook de lancering van diverse nieuwe apps (Privé, DFT, Telegraaf) speelde daarbij een belangrijke rol.

Harry de Wit, CEO van TMG Landelijke Media, heeft intern laten weten: 'De directie is Lennard zeer erkentelijk voor zijn leiderschap en inzet bij de TLM. Wij wensen hem veel succes met de voortzetting van zijn carrière.'

'Gebouwd aan mobile first'

Hoogenraad wil inhoudelijk niet op zijn vertrek reageren. 'Wel kan ik zeggen dat ik trots ben op wat ik met mijn team neer heb kunnen zetten in deze periode. Het succes van Vrouw.nl is evident: een Mercur-nominatie en meer dan twee miljoen unieke bezoekers in het eerste jaar. Het partnership tussen DFT en SingularityU-NL en de lancering van MKB-platform DFTKennis zijn belangrijke stappen in de merkontwikkeling van DFT. "Mobile first" kwam het afgelopen jaar tot uitdrukking is de lancering van nieuwe apps voor DFT, Privé magazine en ook met het nieuwe Telesport.nl platform.'

De komende maanden gaat Hoogenraad zich beraden op volgende stappen. 'Of dat zal zijn als ondernemer, in loondienst of een combinatie daarvan, weet ik nog niet. Ik wil in elk geval graag bouwen en mooie dingen tot stand brengen met slimme, gedreven collega's in een innovatieve en creatieve omgeving.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken