Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel

- Media
- 12 apr 2024 @ 08:16
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 apr 2024 @ 08:16
- Michiel van Zaane
Alles voor de luistercijfers. DJ Anoûl van radiostation Slam! sprong in het Utrechtse water bij de visdeursluis om voor de camera van de livestream een bordje met ‘Luister naar Slam!’ omhoog te houden.
Nu het voorjaar is begonnen is ook de livestream van de visdeurbel weer gestart. De visdeurbel is een project bij de Utrechtse Weerdsluis om vissen te helpen door de Utrechtse grachten te zwemmen én het publiek te betrekken bij natuurbeheer. Via een livestream kunnen mensen meekijken of er vissen wachten bij de sluis. Als dat zo is kunnen ze op een ‘deurbel’ drukken om de sluiswachter te waarschuwen. Die kan, als er genoeg vissen zijn, de sluis openen.
Anoûl Hendriks, DJ bij Slam!: ‘Er was zoveel te doen om de visdeurbel. Alleen al in maart werd de livestream door 1,2 miljoen mensen wereldwijd bekeken. Maar in mijn ochtendshow ontstond een discussie over of het wel echt live was, want we hadden na regelmatig kijken nog nooit een vis gezien. Na het wagen van de duik kan ik zeggen dat de livestream echt werkt. Het water was erg vies en ik was ook niet goed te zien. Mijn bordje met 'Luister naar Slam! was gelukkig wel duidelijk in beeld. En ik zag onderweg ook nog een fiets in de gracht.’
Hoewel de oproep van Anoûl duidelijk te zien was op de livestream en het grote aantal belletjes ook bij de sluiswachter niet onopgemerkt bleef, besloot de Gemeente Utrecht de sluis toch dicht te laten. Het openen van de sluis zou zuigkrachten met zich meebrengen die - in tegenstelling tot voor vissen - niet zonder gevaar zijn voor mensen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Amsterdamser wordt het niet bij Het... 12-05-2025
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management