Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel

- Media
- 12 apr 2024 @ 08:16
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 apr 2024 @ 08:16
- Michiel van Zaane
Alles voor de luistercijfers. DJ Anoûl van radiostation Slam! sprong in het Utrechtse water bij de visdeursluis om voor de camera van de livestream een bordje met ‘Luister naar Slam!’ omhoog te houden.
Nu het voorjaar is begonnen is ook de livestream van de visdeurbel weer gestart. De visdeurbel is een project bij de Utrechtse Weerdsluis om vissen te helpen door de Utrechtse grachten te zwemmen én het publiek te betrekken bij natuurbeheer. Via een livestream kunnen mensen meekijken of er vissen wachten bij de sluis. Als dat zo is kunnen ze op een ‘deurbel’ drukken om de sluiswachter te waarschuwen. Die kan, als er genoeg vissen zijn, de sluis openen.
Anoûl Hendriks, DJ bij Slam!: ‘Er was zoveel te doen om de visdeurbel. Alleen al in maart werd de livestream door 1,2 miljoen mensen wereldwijd bekeken. Maar in mijn ochtendshow ontstond een discussie over of het wel echt live was, want we hadden na regelmatig kijken nog nooit een vis gezien. Na het wagen van de duik kan ik zeggen dat de livestream echt werkt. Het water was erg vies en ik was ook niet goed te zien. Mijn bordje met 'Luister naar Slam! was gelukkig wel duidelijk in beeld. En ik zag onderweg ook nog een fiets in de gracht.’
Hoewel de oproep van Anoûl duidelijk te zien was op de livestream en het grote aantal belletjes ook bij de sluiswachter niet onopgemerkt bleef, besloot de Gemeente Utrecht de sluis toch dicht te laten. Het openen van de sluis zou zuigkrachten met zich meebrengen die - in tegenstelling tot voor vissen - niet zonder gevaar zijn voor mensen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De Telegraaf bereikt meer lezers dankzij digitale editie
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van gecombineerde tv- en...
- [column] De culturele revolutie is begonnen! Ga bij het verzet
- TV-reclamemarkt in 2024: sterke groei online video
- EW Magazine lanceert positioneringscampagne 'Zuurstof tot...
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid retailformules
Laatste Nieuws
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid... 12-03-2025
- Mediatrends: online mediaconsumptie... 11-03-2025
- EW Magazine lanceert... 10-03-2025
- De Telegraaf bereikt meer lezers... 07-03-2025
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van... 06-03-2025
- TV-reclamemarkt in 2024: sterke... 05-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center