[Luistercijfers] Marktaandeel Talpa Radio stijgt
- 27 apr 2017 @ 11:58
- Bas Vlugt
Talpa Radio doet het goed. En dan vooral vlaggenschip Radio 538. De radiozender is sterk teruggekomen van het kerstreces met een marktaandeel in de periode februari/maart 2017 van 12,3 procent, dat is een vol procentpunt hoger dan in dezelfde periode een jaar geleden. Het is bovendien de hoogste score in deze periode in jaren tijd.
Radio 10 kreeg er 0,2 procentpunt bij en staat op een record marktaandeel van 6,2 procent. Sky Radio was 0,1 procent hoger op 9,5 procent. Alleen Radio Veronica leverde in. De radiozender verloor 0,2 procentpunt en staat nu op een marktaandeel van 4,2 procent.
Per saldo groeit het marktaandeel van Talpa Radio in februari/maart 2017 van 31,1 naar 32,2 procent.
Radio 2 lacht...
Andere winnaars waren op de eerste plaats Radio 2. Deze zender beleefde recordtijden met de kerst en de recordtijden houden aan. In februari/maart 2017 was het marktaandeel van Radio2 10,3 procent, 1,1 procentpunt hoger dan een jaar eerder.
Qmusic won 0,3 procentpunt en staat nu op een marktaandeel van 9,7 procent. Radio 1 kreeg er 0,2 procentpunt bij.
... 3FM huilt
3FM blijft bloeden en staat op het punt om Radio Veronica neerwaarts in te halen. Het afgelopen jaar daalde het marktaandeel van 3FM van 7,1 naar 4,8 procent, een nog nooit vertoonde daling 32,4 procent. Sins het hoogtepunt in Dec12Jan13 van 12,2 procent daalde het marktaandeel van 3FM met 60,1 procent.
Er werd ook marktaandeel ingeleverd door ORN (0,6 procentpunt), 100%NL (0,5 procentpunt) en E-Power Radio (0,2 procentpunt).
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

