Zorgvisie en Skipr samengevoegd, Eric Bassant vertrekt

Zorgvisie en Skipr samengevoegd, Eric Bassant vertrekt
  • Media
  • 10 jan 2019 @ 11:28
  • 9380 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MarktwerkingJournalistiekMediaUitgeversPersonalia

Hoofdredacteur Eric Bassant vertrekt per 1 mei bij Zorgvisie. Zijn vertrek is een gevolg van de samenvoeging van de redacties van Zorgvisie en Skipr. Bassant begint een eigen bureau voor mediaprojecten in de zorg.

De redacties van Zorgvisie en Skipr gaan samen om de verschillende managementtitels van uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum beter te kunnen bedienen. Simon Broersma, hoofdredacteur van Skipr, wordt hoofdredacteur van de nieuwe zorgredactie, die ook verantwoordelijk is voor de titels Zorgvisie ICT, Qruxx en Qruxx Tech.

Bassant zegt op Zorgvisie.nl over zijn vertrek: ‘Zorgvisie staat er goed voor. We hebben een nieuwe werkwijze ingevoerd waarbij ook de meeste magazine-artikelen eerst op de website worden gepubliceerd. Onze congressen trekken veel bezoekers en het magazine heeft een metamorfose ondergaan.’

Vertrek na elf jaar

Bijna elf jaar is Bassant hoofdredacteur geweest van de titel. In die periode heeft Zorgvisie zich verder ontwikkeld tot toonaangevend platform voor beleidsmakers en bestuurders in de zorg. Voordien werkte Bassant bij Zorgverzekeraars Nederland en bij Het Financieele Dagblad.

Uitgever Ruud Koolen: ‘Op het moment van zijn uitdiensttreding heeft Eric er een groot aantal jaren op zitten als hoofdredacteur van Zorgvisie, eerst bij Reed Business en sinds september 2015 bij Springer Media. Al die jaren heeft hij zijn grote kennis van de gezondheidszorg ten dienst gesteld van de titel, zijn collega’s en achtereenvolgende werkgevers.’

Waar de beide redacties eerst elkaars grootste concurrent waren, zullen ze nu samen de titels gaan maken. Broersma: ‘Met de samenvoeging van de twee redacties ontstaat de grootste redactie op het gebied van management, beleid en bestuur in de zorg. Ik ben trots dat ik hier de hoofdredacteur van mag zijn.’

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken