Zorgvisie en Skipr samengevoegd, Eric Bassant vertrekt
- Media
- 10 jan 2019 @ 11:28
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MarktwerkingJournalistiekMediaUitgeversPersonalia
- 10 jan 2019 @ 11:28
- Jeroen Mirck
Hoofdredacteur Eric Bassant vertrekt per 1 mei bij Zorgvisie. Zijn vertrek is een gevolg van de samenvoeging van de redacties van Zorgvisie en Skipr. Bassant begint een eigen bureau voor mediaprojecten in de zorg.
De redacties van Zorgvisie en Skipr gaan samen om de verschillende managementtitels van uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum beter te kunnen bedienen. Simon Broersma, hoofdredacteur van Skipr, wordt hoofdredacteur van de nieuwe zorgredactie, die ook verantwoordelijk is voor de titels Zorgvisie ICT, Qruxx en Qruxx Tech.
Bassant zegt op Zorgvisie.nl over zijn vertrek: ‘Zorgvisie staat er goed voor. We hebben een nieuwe werkwijze ingevoerd waarbij ook de meeste magazine-artikelen eerst op de website worden gepubliceerd. Onze congressen trekken veel bezoekers en het magazine heeft een metamorfose ondergaan.’
Vertrek na elf jaar
Bijna elf jaar is Bassant hoofdredacteur geweest van de titel. In die periode heeft Zorgvisie zich verder ontwikkeld tot toonaangevend platform voor beleidsmakers en bestuurders in de zorg. Voordien werkte Bassant bij Zorgverzekeraars Nederland en bij Het Financieele Dagblad.
Uitgever Ruud Koolen: ‘Op het moment van zijn uitdiensttreding heeft Eric er een groot aantal jaren op zitten als hoofdredacteur van Zorgvisie, eerst bij Reed Business en sinds september 2015 bij Springer Media. Al die jaren heeft hij zijn grote kennis van de gezondheidszorg ten dienst gesteld van de titel, zijn collega’s en achtereenvolgende werkgevers.’
Waar de beide redacties eerst elkaars grootste concurrent waren, zullen ze nu samen de titels gaan maken. Broersma: ‘Met de samenvoeging van de twee redacties ontstaat de grootste redactie op het gebied van management, beleid en bestuur in de zorg. Ik ben trots dat ik hier de hoofdredacteur van mag zijn.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers